واکنش تحلیل‌گران آمریکایی/ ایران کره شمالی نیست\

واکنش تحلیل‌گران آمریکایی/ ایران کره شمالی نیست

  • کد خبر: 212641
  • چاپ
  • انتشار: 01 خرداد 1397 - 07:29

استنادنیوز؛ به دنبال طرح درخواست‌های جدید دولت آمریکا از ایران که روز دوشنبه توسط «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور در اندیشکده «هریتیج» بیان شد، تحلیلگران و مقام‌های سابق آمریکا واکنش نشان دادند.

«سوزان مالونی» تحلیلگر برجسته آمریکایی در اندیشکده «بروکینگز» در این زمینه گفت: «پامپئو راهبردی را تدوین نکرده، بلکه این درخواست‌ها مشتی افکار واهی و پوچ است که تنها می‌توان آن‌ها را  درخواستی برای تغییر نظام ایران تفسیر کرد.»

«ریچارد نفیو» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به عنوان معمار تحریم‌های ایران یاد می‌شود نیز در این‌باره به اظهارنظر پرداخت و گفت: «این‌ها اهداف یک توافق نیستند بلکه شرایطی برای تسلیم شدن ایران هستند. شرکا و متحدان ما در مذاکرات نیز این درخواست‌های آمریکا را به همین شکل مشاهده می‌کنند. با این سخنرانی مجاب ساختن شرکا به امضای تحریم‌ها غیرممکن می‌شود.»

روزنامه آمریبکایی «واشنگتن‌ پست» نیز در تحلیلی با قیاس رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی نوشت که این رویکرد ترامپ در مذاکره با کره شمالی، ثمر بخش بوده، اما مشکل اینجا است که ایران، کره شمالی نیست.

این روزنامه نوشت: «برخی به مسئله کره شمالی به عنوان موردی اشاره می‌کنند که این رویکرد ثمر داده است. این تئوری دو مشکل دارد: هنوز ضمانتی برای موفق شدن مذاکرات با کره شمالی وجود ندارد، ضمن آنکه ایران کره شمالی نیست.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «برخلاف کره شمالی، ایران را به راحتی نمی‌توان منزوی کرد و متحدان و شریکان واشنگتن با این راهبرد آمریکا همراهی نمی‌کنند.»

واشنگتن‌پست همچنین نوشت که مطالبات ترامپ که ترک غنی‌سازی از سوی ایران و پایان دادن به حمایت از تمامی نائبانش است، «غیر واقع‌بینانه» هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار