«استعفای روحانی» به اسم اصولگرایان، به کام ژنرال‌های اصلاح‌طلب!\

«استعفای روحانی» به اسم اصولگرایان، به کام ژنرال‌های اصلاح‌طلب!

  • کد خبر: 212643
  • چاپ
  • انتشار: 01 خرداد 1397 - 09:54

استنادنیوز؛ دولت پنهان سعی دارد تا با کمک برخی نهادها، شرایط را بر دولت سخت کند تا آقای روحانی خودش استعفا دهد! اما معلوم می‌شود که روحانی را نشناخته‌اند.

«محمدرضا خبّاز»، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز با اسم بردن از چیزی به نام «دولت پنهان» نوشته است:

آقای روحانی به حول و قوه الهی با استقامتی که دارد بر مشکلات پیروز خواهد شد و البته اگر دولت در سایه دست از لجبازی بردارد، مشکلات مردم زودتر حل می‌شود. ولی اگر همچنان همان رفتاری را داشته باشند که آمریکا، اسرائیل و عربستان انجام می‌دهند، طبیعتا دیرتر به اهداف تعیین شده خواهیم رسید و مردم رنج بیشتری را متحمل می‌شوند.

*در کنار خبّاز، سعید حجاریان نیز به تازگی از راهبردهایی طراحی شده در جریان راست خبر داد که قصد خلع رئیس‌جمهور روحانی از قدرت و به استعفا کشاندن او را دارند.

این در حالیستکه بحث «استعفای روحانی» نخستین بار ۳ سال قبل توسط شخص سعید حجاریان مطرح شد و ما در وبلاگ مشرق به ناراستی حجاریان در این زمینه اشاره کردیم.

به نظر می‌رسد تأکید بر مسئله استعفای روحانی با توجه به جدی شدن پروژه عبور از رئیس‌جمهور برای جریان چپ مطرح شده است.

به تازگی عبارتی تحت عنوان «دولت موازی» یا «دولت پنهان» توسط معاریف اصلاح‌طلب و رسانه‌های این جریان خاص سیاسی مورد اشاره و تأکید قرار می‌گیرد.

«آذر منصوری»، از فعالان زن اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران گفته است:

دستورکار دولت موازی، القای یأس و ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن دولت است.

«محمدرضا خبّاز»، دیگر فعال اصلاح‌طلب هم چند روز قبل در یادداشتی تأکید کرد که چیزی تحت عنوان «دولت پنهان» به دنبال استعفای رئیس‌جمهور روحانی است!

«هادی غفّاری»، چهره دیگر جریان خاص است که در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز از «دولت در سایه» نام برده و اظهار کرده است: «دولت در سایه» یا «دولت پنهان» نیز همه حرکت‌های دولت آقای روحانی را رصد می‌کند.

او همچنین در این باره می‌گوید:

«دولت پنهان» به‌دنبال تحول در مدیریت کشور نیست، بلکه به‌دنبال حکومت کردن و اقتدارگرایی است. این دولت فی‌النفسه به‌دنبال قدرت است و به چیزی به جز این فکر نمی‌کند. رشد و تعالی جامعه هیچ‌ جایگاهی در اندیشه دولت پنهان ندارد. منطق دولت پنهان نیز این است که «چرا او آری و من نه» و به بیان دیگر اگر قدرت در اختیار این افراد باشد هر اقدامی مباح است، اما اگر قدرت در اختیار دیگران باشد حتی اگر خیرترین اقدامات نیز صورت بگیرد، دارای اشکال است و باید از آن انتقاد کرد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار