از نظر ما کسی برای مدیرکلی سازمان میراث فرهنگی مازندران انتخاب نشد/انتقال آب خزر به سمنان در جایی تصویب نشده است\
  • اسلامی؛

از نظر ما کسی برای مدیرکلی سازمان میراث فرهنگی مازندران انتخاب نشد/انتقال آب خزر به سمنان در جایی تصویب نشده است

  • کد خبر: 212664
  • چاپ
  • انتشار: 06 خرداد 1397 - 09:39

استنادنیوز؛ استاندار مازندران با بیان اینکه ما منتظریم که مدیرکل را سازمان میراث فرهنگی انتخاب کند تا فعالیت‌ها را شروع کند، گفت:انتقال آب خزر به سمنان در جایی تصویب نشده است.

اسلامی بیان داشت:یک مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور داشتم؛ هم محیط زیست و هم وزارت نیرو اعلام کردند که چنین برنامه‌ای نداشتیم.

وی گفت:در بحث مدیریت منابع آبی یکی از آیتم‌هایی که برای استفاده از منابع آبی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از آب دریا است. ولی پروژه انتقال آب خزر به سمنان و اخباری که گفته می‌شد پروژه با حضور استانداران شروع می‌شود، فکر می‌کنم یک دروغ سیزده به‌در بود که در رسانه‌ها پخش کرده بودند.

استاندار مازندران اظهار داشت:یکی از نیازهای استان در بخش گردشگری مجتمع‌های تفریحی و زیرساخت‌های تورگردانی و پذیرایی است، هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاران قائل نیستیم.

وی بیان کرد؛ یک بخش که خیلی مورد استقبال قرار گرفته است، بخش بوم‌گردی است که 72 واحد داریم و دست‌کم 200 واحد دیگر نیز در حال دریافت مجوز هستند.

اسلامی افزود:هتل‌های پنج ستاره را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شرکت‌های خارجی تفاهم کرده که دو واحد سهم مازندران است.

وی گفت:باید یک برنامه مدون برای توسعه زیرساخت گردشگری در مازندران داشته باشیم لذا از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خواستیم که این برنامه را تهیه کند و اکنون برنامه گردشگری در دستگاه‌هایی که در مازندران کار می‌کنند تقریباً از همه عقب‌تر است.

استاندار مازندران بیان داشت:ما منتظریم که مدیرکل را سازمان میراث فرهنگی انتخاب کند تا این فعالیت‌ها را شروع کند.

وی با اشاره به موضوع منطقه آزاد، گفت:دولت به دلیل اختلافی که بوده معرفی منطقه آزاد در مازندران را از لایحه حذف کرده است. قرار شد جلسه مجمع نمایندگان را برگزار کنیم که یکی از دستورات آن منطقه آزاد باشد، ما اگر هر چه بفرستیم و نمایندگان هماهنگ نباشند نمی‌توانیم به نتیجه برسیم، باید یک تصمیم منطقی و علمی که خیر و صلاح استان در آن هست اتخاذ شود.

محمد اسلامی بیان کرد: در تصمیم مقدماتی در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان منطقه ویژه اقتصادی برای فریدونکنار ـ مثل امیرآباد و نوشهر ـ  پیشنهاد شد که این یک گام رو به جلو است، و بعد براساس مطالعاتی که صورت گرفته بهترین گزینه را از نمایندگان بخواهیم که موافقت کنند تا منطقه آزاد را برای کمیته اقتصادی مجلس بفرستیم و امیدواریم بتوانیم در خردادماه آن را انجام بدهیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار