کاهش 6درصدی فوت ناشی از تصادفات رانندگی در فروردین ماه سالجاری(97)\

کاهش 6درصدی فوت ناشی از تصادفات رانندگی در فروردین ماه سالجاری(97)

  • کد خبر: 212668
  • چاپ
  • انتشار: 07 خرداد 1397 - 20:12

 

استناد نیوز؛مدیر کل پزشكي قانوني استان گفت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگي ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در فروردین ماه امسال 44 نفر ( 30مرد و 14زن) هستند كه اين رقم در مدت مشابه سال قبل 6درصد کاهش يافته‌است.

به گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني ، دكتر عباسي تصریح کرد: از كل متوفيات حوادث رانندگي فروردین ماه محور درون شهري 15 نفر، یرون شهري 28 نفر و راه روستايي یک نفر را در برمي‌گيرد.

 

بیشترین و کمترین شهر

همچنين بيشترين فوتي مربوط به شهرهاي بابل با 8 مورد و آمل با 6 و تنکابن با 4 فوتی و نکا و رامسر شهرستان های هستند که گزارشی از فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در آن ثبت نشده است.

به تفکیک وضعیت متوفی

از اين تعداد 15 مورد سرنشین ،13مورد عابر ، 11 مورد راننده ، 5 مورد موتور سوار ، هستند .

افزایش مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی

عباسي تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگي ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در فروردین ماه سالجاري را ، هزار و 405 نفر اعلام كرد كه این رقم نسبت به مشابه سال قبل 7درصد افزایش داشت.

اين مقام اجرايي استان تصريح كرد: از آنجائيكه بیشترین فوتي در جاده هاي درون شهري رخ داده است اين مي تواند هشداري باشد تا بلکه با رعايت نکات ايمني از قبيل بستن کمربند ايمني براي رانندگان و سرنشينان و نيز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل عابر پیاده برای در كاهش تصادفات موثر باشد.

   



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار