آموزش بیماران خاص کمک در روند درمان آنان\

آموزش بیماران خاص کمک در روند درمان آنان

  • کد خبر: 212690
  • چاپ
  • انتشار: 10 خرداد 1397 - 21:57

استنادنیوز؛در جهت ارائه خدمات سهل و آسان به بیمه‌شدگان بیمه سلامت به‌خصوص در گروه بیماران خاص و به ویژه بیماران هموفیلی، سلسله نشستهایی با کارشناسان این حوزه در دستور کار اداره کل بیمه سلامت مازندران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران، دکتر رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام این خبر افزود: در این راستا اولین نشست با موضوع بررسی مشکلات بیماران هموفیلی استان با حضور متخصص انکولوژی اطفال، انجمن هموفیلی استان و سازمانهای بیمه گر در این اداره کل برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را شناسایی دقیق بیماران این دسته (هموفیلی) به همراه مشکلات تأمین داروهای این قشر عنوان کرد و افزود: در این نشست به‌طور مفصل در خصوص موضوع بیماری، کیفیت بیماری، شدت بیماری و تعداد موردنیاز دارو برای هرکدام از این بیماران توسط متخصص انکولوژی بحث و تبادل‌نظر شد.

وی اظهار داشت: در این نشست مقرر گردید بیمه سلامت مازندران ۴ دوره آموزشی را برای بیماران هموفیلی با دعوت از اساتید مرتبط در سطح استان برگزار نماید تا این بیمه شدگان بتوانند با آموزش‌های مناسب و انجام اقدامات خود مراقبتی خودشان به کمک بیایند تا بهتر از داروهایی که برایشان تجویز می‌شود استفاده کنند.

دکتر ظفرمند بیان داشت: عدم آگاهی برخی از بیمه‌شدگان از نحوه مصرف دارو و برخورد با عوارض بیماری‌های خاص و دوری و عدم دسترسی کافی به مؤسسات درمانی

برای آن‌ها نگرانی ایجاد کرده و این نگرانی‌ها را می‌توان با آموزشهای اولیه به این بیماران کاهش داد.

وی گفت: با آموزش‌های ابتدایی، بیماران خاص می‌توانند در شرایط خاص اقدامات لازم و اولیه را انجام داده و بدون کمترین عارضه خود را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مجهز برسانند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بابیان اینکه اولین دوره این آموزش‌ها از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد ادامه داد: با آموزش‌های لازم به بیماران خاص به‌ویژه بیماران هموفیلی می‌توانیم کمک شایانی در روند درمان آنان داشته باشیم.

وی بیان داشت: ۴ هزار و ۱۱۲ نفر بیماران خاص در استان شناسایی‌شده‌اند که ۱۵۵ نفر از این تعداد را بیماران هموفیلی دارای دفترچه بیمه‌ی سلامت تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است اداره کل بیمه سلامت استان مازندران سالانه 45 میلیارد ریال برای بیماران هموفیلی هزینه می‌نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار