تخصیص اعتبار سی میلیارد تومانی برای نیروگاه زباله سوز/توسعه ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان\
  • شهردار ساری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

تخصیص اعتبار سی میلیارد تومانی برای نیروگاه زباله سوز/توسعه ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان

  • کد خبر: 212692
  • چاپ
  • انتشار: 11 خرداد 1397 - 23:40

استنادنیوز؛مهدی عبوری شهردار ساری سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان به پروژه های شهرداری ساری اشاره نموده و گفت: با بهره برداری از فاز دوم بوستان ملل برای پنج هزار نفر از جوانان اشتغال ایجاد خواهد شد


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری مهدی عبوری، شهردار ساری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان به فضیلت های این ماه مبارک اشاره نموده و گفت: ادب و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شما اهالی شهر خاصه نمازگذاران گرامی را دارم.وی با قدردانی از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه برای ایجاد این فرصت افزود: میلاد با سعادت کریم اهل بیت آقا امام حسن مجتبی (ع) را تبریک و تهنیت عرض نموده و این فرصت را در مغتنم شمرده تا بتوانم گزارش عملکردی از تیم مدیریت شهری و ارائه برنامه های آتی شهرداری خدمت شما داشته باشم.

عبوری ادامه داد:  ماه مبارک رمضان ماه خالص شدن در برابر خداوند متعال است و در این ماه انسان فرصت دوباره پیدا می کند تا تمام زنگارهای درونی اش را  در این استحمام معنوی بزداید.شهردار ساری با بیان اینکه ماه رمضان ماه فاصله گرفتن از گناه، پرهیز از دروغ و رفاقت، حقیقت و صداقت است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه عشق بازی مومنانه با خداوندمتعال است خوشا به حال کسی که این ماه را درک کرده است و با شعور ، اگاهی و بصیرت به استقبال لیالی قدر می رود معراج معنوی را در قدر تجربه می کند.وی در ادامه فضیلت های ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و افزود:  اگر این ماه در اخلاق ما اثر نکند یعنی آن را درک نکردیم, و اگر همچنان غیبت بکنیم، تهمت بزنیم، و بر طبل اختلافات بکوبیم و یا  همدیگر را ترورشخصیت نماییم  یعنی معنویتی را شکار نکردیم و در ماه مبارک خداوند متعال را ملاقات ننمودیم.

این مسئول ادامه داد:  چه زیبا فرمودامیر مومنان علی (ع)"چه بسا روزه هایی که از آن فقط تشنگی و گرسنگی اش را درک کردیم و چه نمازهایی که فقط خستگی اش نصیب ما شده است" پس بیاییم در این فرصت باقی مانده در درک صحیح رمضان همت کنیم.

تحقق وعده های نظام مقدس جمهوری اسلامی با کار و تلاش و سازندگی

شهردار ساری اظهار داشت:  رمضان هم تذکر به شما مردم است  و هم بالاتر و مهمتر از آن تذکر به مدیران جامعه ، مدیرانی که رسالت اصلی آن ها خدمت رسانی به مردم بوده و شاید قوی ترین توجیه حضورم در پشت تریبون نماز جمعه در این ماه مبارک رساندن این پیام باشد که با کار و تلاش و سازندگی می توانیم وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کنیم.

تحرک مطلق و اجرای پروژه های مختلف استراتژی تیم مدیریت شهری

وی به اجرای پروژه های مختلف اشاره نموده و گفت: من در این شهر نهضتی را بنا نهادم که طی آن پایان هر پروژه ای با آغاز پروژه ای دیگر همزمان می شود من معتقدم که شهرداری و همه مدیران اجرایی باید دو اتاق کار داشته باشند یکی در ستاد و یکی در کارگاه عملیاتی و اجرایی.

عبوری با بیان اینکه مدیران هرگز نباید در حالت سکوت و سکون باشند، ادامه داد: استراتژی بنده و اعضای محترم شورای شهر ساری و تیم مدیریت شهری تحرک مطلق است یعنی ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ما است.شهردار ساری بیان کرد: مهدی عبوری معتقد است اگر روزی طرح جدیدی نداشته باشد یا نتواند پروژه جدیدی را شروع کند و یا فکرجدیدی برای شهرش نداشته باشد باید داوطلبانه شهرداری را ترک کند و جایش را به جوان تازه نفسی که طرح و فکر نو برای ساختن شهرش دارد بدهد.

اجرای 1300 میلیارد تومان پروژه در 70 ماه

وی افزود: هفتاد ماه قبل توفیق خدمت گذاری شما مردم را پیدا کردم حتما 70 ماه قبل را به یاد دارید روزی که شهرداری را تحویل گرفتم ساری در چه وضعیتی قرار داشت بیش از هزار و 300 میلیارد تومان پروژه عمرانی در این شهر طی 70 ماه قرار دادش منعقد شده است و هزار و 300 میلیارد تومان پروژه برای آبادانی این شهر ، خادمین شما در شهرداری و شورا پروژه تعریف کردند یکی پس از دیگری.

روان سازی ترافیک / بازگشایی اماکن مذهبی / افزایش سرانه فضای سبز

عبوری در ادامه به بیان عملکرد شهرداری در سالهای اخیر پرداخت و گفت: 4 پل، 10زیر گذر ، 16 دور برگردان برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان احداث گردید ،

وی ادامه داد:  نداشتن یک موزه و یک شهر بازی مناسب برای مردم ساری دغدغه بود  ، فقدان حضور شهرداری در پروژه های فرهنگی و اجتماعی را به یاد دارید؟ آب گرفتگی های معابر و هجوم سیلاب ها به منازل مردم شهر را به خاطر دارید؟ وضعیت نابسامان پیاده روهای شهر  را به یاد دارید؟ فضای تنگ و نابسامان محوطه امامزاده یحیی و مسیر بغرنج رسیدن به امام زاده عباس را به یاد دارید؟ محله های بدون بوستان، تردد خطرناک اهالی شهر از روی ریل راه آهن و از شمال به جنوب و جنوب به شمال را به یاد دارید؟حتما همه این ها را در 70 ماه قبل درک کردید.از پادگان قدیم ساری چه خبر؟ به یاد دارید؟ ساحل پر از زباله تجن قبل از احداث پارک ملل آیا به یاد دارید؟

ما تلاش کردیم با توسعه گردشگری ظرفیت های این شهر را فعال کنیم

شردار ساری گفت: اگر نبود این زیر گذرها و رو گذرها ، میان برها و میان گذرها ، خیابان های تازه تاسیس و میادین چه اتفاقی می افتاد؟ باز از شما مردم می پرسم آیا چهره امروز ساری تغییر کرده است؟ یادتان است که می گفتند که دیگر در شهر ساری ظرفیت کار وجود ندارد از شما مردم می پرسم آیا اینچنین بود؟ مهدی عبوری به همراه تک تک اعضای محترم شورای شهر ثابت کردند که ظرفیت کار در ساری بی نهایت است.

وی افزود: هر روز در این شهر ظرفیت کار وجود دارد تلاش ما بر این است که به آنچه می گوییم عمل کنیم و خدا را شکر تا به امروز تعداد بسیار زیادی از این پروژه هایی که به شما وعده دادیم عمل شد و فرق می کند حرف های مهدی عبوری با عده ای که می گویند و عمل نمی کنند.عبوری گفت: همه این پروژه ها خیلی سخت بود اما ثابت کردیم که شدنی هست و با اعتقاد این را می گویم ما حرکت کردیم و خداوند تعالی در کار ما برکت گذاشته است.

توجه مدیران ملی به پروژه های شهرداری ساری جلب گردید

شهردار ساری ادامه داد: ماهمت کردیم و مردم به ما اعتماد کردند ما چانه زنی کردیم و نظام  برای ما اعتبار قائل شد با افتخار مهدی عبوری لابی گری کرد تا توجه مدیران ملی را به پروژه های شهر ساری جلب کند.

توسعه ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان

مهدی عبوری اظهار داشت: تیم مدیریت شهری با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری کار آفرینی کرد و جلوه های بی نظیری را از مدیریت جهادی با تفکر ولایی و انقلابی در این شهر به نمایش گذاشتی و ما پیام اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را فهمیدیم و کوشش کردیم با توسعه گردشگری ظرفیت های این شهر را احیا کنیم و در این بیکاری فرصت اشتغال برای جوانان این مرز و بوم به وجود بیاوریم .

افزایش سرانه اعتباری شهروندان ساروی از 269 هزار تومان به یک میلیون و هفتصد هزار تومان

وی افزود : به ما خرده می گرفتند و می گیرند که چرا فلان شهر و فلان مرکز استان این تعداد نیروی انسانی دارد و شهرداری ساری فلان نیرو؟ اما هیچوقت نگفتند که شهرداری ساری دیروز و شهرداری ساری امروز فرقش در کجا است؟ اعتبار شهرداری ساری از کجا به کجا رسیده و اعتبارات این شهرداری هایی که نام می برند در چه میزان درجا می زند؟ با افتخار می گویم با حمایت قاطع اعضای شورای اسلامی شهر ساری و تلاش بی وقفه همکاران خدومم در مرکز استان و مشارکت بی نظیر شما مردم شهر ، سرانه اعتباری هر فرد ساری را از 269 هزار تومان در سال 91 به یک میلیون و 700 هزار تومان در سال 97 رساندیم و این یعنی اشتغال و ایجاد پی در پی پروژه های عمرانی فرهنگی و اجتماعی و خدماتی.

عبوری افزود: آیا می شود در این اوضاع بد اقتصادی مردم و دولت این مقدار افزایش اعتبار را داشت؟ بله شهرداری ساری نشان داد که می تواند.

ارائه عدالت محوری خدمات  به شهروندان و اجرای پروژه های مختلف در همه نقاط شهر

شهردار ساری گفت: توزیع با عدالت خدمات در همه مناطق شهر اجرایی گردیده ،  اگر در مرکز شهر در این دوره مدیریت خدماتی شکل گرفته حتما در جنوب، شرق ، غرب و شمال نیز خدماتی ارائه گردیده است. اگر در شمال شهر ساری زیر گذر فرح آباد، پارک بزرگ بانوان، پارک مادر ، هدایت آب های سطحی در حال انجام است همزمان در جنوب شهر ساری نیز زیر گذرهای اتحاد، دخانیات، پل گردن، پارک اتحاد و پل شهیدان رضایی نیز انجام شده است.وی ادامه داد: اگر در مرکز شهر ساری ، محوطه امامزاده یحیی میدان علامه ابن شهر آشوب، بوستان ولایت و هدایت آب هابی سطحی در حال انجام است همزمان در شرق و غرب ساری پل های شهید نوری در ذغالچال، پارک جهان پیما، بهسازی پارک قائم ، تعریض امامزاده عباس، میدان کارگر و سه راه جویبار و کمربندی و هدایت آب های سطحی نیز در حال انجام است این یعنی همان توزیع با عدالت خدمات در همه شهر ساری.

امروز که با شما سخن می گویم از کارگاهی عمرانی به کارگاهی عمرانی دیگر کوچ کردم پس از بهره برداری از بوستان زیبای ولایت در روز ولادت منجی بشریت امام زمان(ع) و استقبال شما در این شبها از بوستان ولایت مصمم تر شدم که هر چه زودتر بزرگترین پروژه عمرانی استان را آغاز نمایم.

فاز دوم بوستان ملل و پارک جنگلی شهید نوبخت در سکو تپه به وسعت تقریبی ۲۰۰۰ هکتار

شهردار ساری با اشاره به پروژه های عمرانی در دست اجرا گفت : فاز دوم پارک ملل و پارک جنگلی شهید نوبخت در سکوتپه به وسعت تقریبی دو هزار هکتار از پروژه هایی است که عملیات اجرای آن آغاز گردیده است.

وی ادامه داد: وسعت شهر ساری چهارهزار هکتار است مدیریت شهری قرار است 50 درصد وسعت شهر ساری قریب به دو هزار هکتار را یکجا بسازد و در فازم پارک ملل قریب به 330 هکتار را همزمان شروع کردیم

عبوری ادامه داد:  بیش از شش و نیم کیلومتر تثبیت بستر رودخانه در فاز اول، احداث سه سد لاستیکی بزرگ، ایجاد هشتاد هکتار دریاچه زیبا، 13 کیلومتر مسیر سلامت و پیاده روی ، جزیره ای به وسعت 40 هزار متر مربع، اتوبان 50 متری در ورودی پل تنگه لته تا پل کابلی شهید رنجبر از ظرفیت های این پروژه بوده که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

اشتغال پنج هزار نفر در فاز دوم بوستان ملل

وی افزود: بیش از 50 نوع کاربری ویژه در این ساحل زیبا،  این ها یعنی اشتغال 5 هزار نفر از اهالی این شهر در فاز 2 ملل بکار گرفته شوند.

تخصیص اعتبار سی میلیارد تومانی برای نیروگاه زباله سوز

شهردار ساری به احداث نیروگاه زباله سوز اشاره نموده و اظهار داشت: نیروگاه زباله سوز پروژه بزرگ دیگراست که اهمیت آن برای شهر ساری بیشتر از شهرهای بزرگ استان است به این دلیل که تنها شهری که نه در ایران بلکه در دنیا 120 کیلومتر زباله را در منطقه کوهستانی حمل و دفن می کند ساری است.وی به حمایت دولت از این پروژه اشاره نموده و ادامه داد:  اعتبار دولتی سی میلیارد تومانی به مجموعه نیروگاه زباله سوز اجرایی شده  و تمام تلاشمان در شهرداری اینست این که طی هفته های آتی همزمان با تکمیل شدن ساختمان نیروگاه ، تجهیزات توسط متخصصین  چینی نصب خواهد شد  و در آینده نزدیک نیروگاه زباله سوز در ساری به بهره برداری خواهد رسید.

 پروژه زیر گذر شهید سید مصطفی علمدار ظرف ۱۰۰ روز به بهره برداری خواهد رسیدشهردار ساری در ادامه سخنان خود به طرح جامع ترافیک  اشاره نموده و گفت: زیر گذر بزرگ شهید جانباز سید مصطفی علمدار در میدان هلال احمر از دیگر پروژه ها است که برای آن و حل معظل ترافیک نیازمند طرح جامع ترافیکی بودیم و  مطالعات جامع ترافیکی در همه مراکز استان ها وجود داشت جز ساری، و سی و دومین مرکز استانی که این طرح را آغاز کرد ما بودیم

وی ادامه داد: طرح جامع ترافیکی به ما این فرصت را می دهد که مشکل ترافیکی را کامل حل کنیم به عنوان مثال اگر پل شهیدان نوری را در ذغالچال ساختیم روان سازی ترافیک را به سرعت به میدان هلال احمر و پل تجن رساندیم با احداث این زیر گذر مشکل ترافیک حل خواهد شد   یرگذر بسیار زیبا و حیاتی در فرصت بسیار کوتاه احداث خواهد شد به شما مردم قول می دهم که همانند پارک ملل و پل شهیدان رضایی که به مدت 100 روز آن را ساختم به صورت شبانه روزی همکارانم و پیمانکار در این پروژه فعال باشند و ظرف 100 روز آینده یعنی آغاز هفته دولت این پروژه به بهره برداری خواهد رسید

 ادامه بلوار داراب به طول دو و نیم کیلومتر تا زغال چال را انشاالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید

شهردار ساری به پروژه ای دیگر در راستای روان سازی ترافیک شاره نموده و گفت : با بازگشایی   ادامه بلوار داراب از پل شهید رنجبر تا پل های شید نوری در ذغالچال به طول دو و نیم کیلومتر معضل تراففیک این منطقه حل خواهد شد  چند هفته ای همکاران خوبم این کار بزرگ را شروع کردند این دو و نیم کیلومتر در حال تملک و تخریب برای ساخت راه است و به شما قول می دهم که در سال 97 بتوانیم که این اتوبان را احداث کنیم.

میدان علامه ابن شهرآشوب ساروی با معماری بومی اسلامی

شهردار ساری در ادامه اظهار داشت: فاز سوم میدان ابن شهر آشوب در حال انجام است معاونت فنی موظف شده بلافاصله پس آجر نشینی آن ، شروع شده فاز چهارم را آغاز نماید.وی افزود: باید هر چه سریعتر بافت فرسوده و کهن شهر ساری ترمیم شود و من تشکر می کنم از مردمی که در مسیراین طرح هستند و داوطلبانه با ما همکاری می کنند

بزرگترین پروژه بافت کهن و تاريخي ساری ادامه پیاده راه قارن خواهد بودشهردار ساری ادامه داد: .  پروژه بزرگ بافت قدیم ادامه مسیر قارن است.  امروز با افتخار به شما می گویم بزرگترین پروژه بافت فرسوده و کهن ساری ادامه خیابان قارن است این پروژه به همراه 5 پروژه دیگر در کشور در 19 بهمن سال قبل توسط رئیس جمهور محترم آغاز به کارش شروع شده است هرچند برخی از دستگاه ها هنوز از آغاز پروژه نگذشته که شروع کردند چوب لای چرخ گذاشتن نامشان را نمی برم خودشان خوب می دانند ولی ما مصمم هستیم چون شما مردم را داریم.وی افزود:این پروژه نگینی خواهد شد در مجموعه شهر ساری در کنار اینکه یک پیاده راه بسیار زیبا برای مردم به وجود می آید تردد خودرو ها از زیر این پیاده راه صورت می گیرد و بیش از 80 هزار متر مربع پارکینگ در آن پیش بینی شده است و قریب 2500 خودرو را همزمان در دل خود جای خواهد داد   مهمتراینکه پروژه برای قریب به 4 هزار نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

بزرگترین پارک بانوان شمال کشور ظرف چند هفته آینده در ساری افتتاح خواهد شد

شهردار ساری در ادامه سخنان خود به احداث بوستان ویژه بانوان اشاره نموده و گفت : پروژه بزرگ دیگر پارک بزرگ بانوان است که 50 درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: بزرگترین پارک بانوان شمال کشور به وسعت یکصد هزار متر در بهترین نقطه شهر ساری در حال احداث است که طی چند هفته آینده با حضور بانوان محترم این مجموعه عظیم به بهره برداری خواهد رسیدوی افزود:  همه امکانات مورد نیاز در آن پیش بینی شده است این پارک کاملا مختص بانوان است و تمام نیروهای خدماتی و اداری آن را بانوان شکل دادند و از شنبه تا پنج شنبه مختص بانوان و جمعه خانوادگی است.

تجهیز و بهسازی و احداث شهربازی در پارک جنگلی شهید زارع

شهردار ساری به الحاق پارک جنگلی شهید زارع به شهر ساری اشاره نموده و گفت: این پارک جنگلی برای مردم ساری خاطره انگیز است و از سالهای دور وجود داشت و مردم برای تعطیلات و تابستان به آنجا می رفتند که متاسفانه طی سالهای دور تاکنون نه تنها امکانات آن افزایش پیدا نکرد بلکه روز به روز امکانات قبلی نیز کاهش پیدا کرده است

وی افزود:  شهرداری ساری با برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل منابع طبیعی این مجموعه بسیار زیبا و خاطره وانگیز را تحویل گرفته و به یک محیط امن و گردشگر پذیر تبدیل خواهد کرد.عبوری ادامه داد: احداث شهربازی و تجهیزات هیجان انگیز مانند بلند ترین سورتمه ایران و کلبه های جنگلی، آلاچیق های زیبا، رستوران های سنتی، ایرانی و کافی شاپ ، مسیرهای ویژه دسترسی، نور پردازی های زیبا، محیط امن از ظرفیت های پارک جنگلی شهید زارع خواهد بود.

احداث کانال های هدایت آب های سطحی با بیش از 250 میلیارد تومان هزینه

شهردار ساری به احداث کانال هدایت آب های سطحی اشاره نموده و گفت: بیش از 250 میلیارد تومان شهرداری ساری برای هدایت آب های سطحی هزینه کرده است کانال فرح آباد از میدان فرح آباد و جلوی سپاه کربلا گذشته است و با اجرای  100 متر دیگر به رودخانه تجن خواهد ریخت.

این مسئول ادامه داد:  آب های سطحی به این کانال ها هدایت شده و  ان شالله این طرح حدود سه ماه آینده تکمیل میگردد و همزمان کوچه ها و خیابان ها به آن وصل خواهد شد و با هدایت آب های سطحی برای همیشه  معضل آب گرفتگی مرتفع خواهد شد.

نهضت آسفالت برای رفاه حال شهروندان

شهردار ساری در ادامه گفت: نهضت آسفالت نیز از جمله دیگر اقدامات است و در این زمینه به معاونت فنی ماموریت داده شد که تا پایان تابستان نهضت آسفالت ادامه پیدا کند و همه خیابان های شهر روکش آسفالت شود.

عبوری دربخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همراهی شهروندان در اجرای پروژه های شهرداری ساری اظهار داشت: دهها پروژه بزرگ و کوچک دیگر با حمایت اعضای محترم شورا و همکاران خدومم در شهرداری و مطالبه به حق شما مردم ساری در حال شکل گیری است .شهردار ساری افزود: من معتقدم اصلاح طلب، اصولگرا، تدبیر و امید، مدیر و مدبر همه و همه در سایه وحدت، همدلی، وفاق باید به جریان عملگرایی برای توسعه این شهر کمک کنند .

وی ادامه داد:  امروز جریان عملگرایی خادمین شما در شهرداری و شورای اسلامی  شهر فقط به خدمت و توسعه ساری  می اندیشند  و دست هر فردی را که در مسیر توسعه این شهر به ما کمک کند و برای یک نفر اشتغال ایجاد کند به گرمی خواهیم فشرد.شهردار ساری در پایان  خاطر نشان کرد:  از ارکان موفقیت های اینجانب و تیم مدیریت شهری در برابر دسیسه ها قطعا حمایت های قاطعانه نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران حضرت آیت الله طبرسی بوده است. که با بصیرت مدیریتی و اشراف کامل از بنده و اعضای محترم شورای شهر گزارش کار دریافت می کنند و در جلسات متعدد ما را رصد می کنند و اگر نبود حمایت های ایشان قطعا ساری در این جایگاه قرار نداشت .و در این فرصت نیز تشکر قلبی خودم را از مشاور عالی ایشان حجت الاسلام قاسمی امام جمعه موقت ساری که انصافا پای به پای ما در پروژه ها حضور دارند و گره گشایی می کنند را اعلام می دارم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار