کلینتون:توافق هسته ای جلوی دستیابی ایران را گرفت / ترامپ: اوباما اجازه شکل گیری داعش را داد\
  • در برنامه شبکه "ان بی سی" مطرح شد:

کلینتون:توافق هسته ای جلوی دستیابی ایران را گرفت / ترامپ: اوباما اجازه شکل گیری داعش را داد

  • کد خبر: 21270
  • چاپ
  • انتشار: 18 شهریور 1395 - 14:31

ترامپ: جنگ عراق یک فاجعه بود و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور به دستور اوباما فاجعه‌بارتر. هواپیماهای روسی و قایق‌های ایران به ما طعنه می‌زنند و ما را شماتت می‌کنند.

استناد نیوز - به گزارش وبسایت بریت بارت، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوریخواه – و هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – به صورت مجزا در برنامه " انجمن فرماندهی کل قوای" شبکه ان بی سی شرکت و به سوال "مت لوئر"، مجری برنامه پاسخ دادند.

 

لوئر از کلینتون سوال کرد: در صورت تقلب ایران در توافق هسته‌ای، چه کاری انجام خواهید داد؟ نامزد حزب دموکرات در پاسخ گفت: این راهبردی‌ترین سوالی است که ما با آن روبه رو هستیم. کلینتون مدعی شد: "زمانی که من تصدی وزارت خارجه آمریکا را بر عهده داشتم ایران به سرعت درحال دستیابی به سلاح هسته‌ای بود." با این وجود، وقتی مجری سخنان نامزد دموکرات را قطع کرد و مدعی شد توافق هسته‌ای سرپوشی بر برنامه هسته‌ای ایران است، کلینتون کج خلق شد. کلینتون در پاسخ به مجری گفت: ایران، ما را در توافق هسته‌ای بازی نداده است.

 

لوئر در بخش بعدی از دونالد ترامپ سوال کرد: چه تجربه‌ای در زندگی شخصی یا کار حرفه‌ای شما باعث آمادگیتان برای فرماندهی آمریکا شده است؟ ترامپ در پاسخ گفت: تجربه من در شرکت ساختمانی و معامله با کشورهای مختلف بهترین تجربه برای آمریکا است. ترامپ تاکید کرد: هواپیماهای روسی و قایق‌های ایران به ما طعنه می‌زنند و ما را شماتت می‌کنند. نامزد جمهوریخواهان، جنگ عراق را یک فاجعه خواند و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور به دستور اوباما را فاجعه‌بارتر دانست.

 

مجری در ادامه از ترامپ پرسید: چه اتفاقی پس از آنکه داعش را شکست دهیم خواهد افتاد؟ ترامپ گفت: پیش از آنکه اوباما اجازه تشکیل گروه تروریستی داعش را بدهد، کشور عراق تا حدودی دارای ثبات بود. او مدعی شد: تهران در حال حاضر بر عراق مسلط شده است. من بارها گفته‌ام که ما نباید آنجا باشیم؛ اما باید منابع نفتی را در اختیار بگیریم. اگر پیشتر منابع نفتی را در اختیار گرفته بودیم، داعش به قدرت نمی‌رسید.

 

در ادامه یک سرجوخه نظامی – یکی از حضار – اعلام کرد از سخنان ترامپ قانع شده است؛ اما آرزو دارد هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در میان سربازان کهنه‌کار بی‌خانمان سخنرانی کنند. این سرجوخه مدعی شد: واشینگتن میلیاردها دلار به ایران پرداخت و میلیون‌ها دلار به پناهجویان سوری کمک کرد؛ اما بهتر است بخشی از این پول برای پایان دادن به بی‌خانمانی نظامیان کهنه‌کار آمریکایی اختصاص یابد. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار