ضیافت افطاری فرزندان بهزیستی به همت اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد\

ضیافت افطاری فرزندان بهزیستی به همت اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد

  • کد خبر: 212714
  • چاپ
  • انتشار: 14 خرداد 1397 - 14:33

استنادنیوز؛ضیافت افطاری فرزندان «خانه های مهر» بهزیستی استان مازندران در هتل نوید ساری برگزار شد

ضیافت افطاری فرزندان «خانه های مهر» بهزیستی استان مازندران با حضور استاندار ، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، نمایندگان مردم شریف ساری در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بهزیستی مازندران ، معاونین و مشاورین و جمعی از کارشناسان و فرزندان «خانه مهر» در هتل نوید ساری برگزار شد.

ضیافت افطاری فرزندان «خانه های مهر» بهزیستی استان مازندران با حضور مهندس اسلامی استاندار محترم مازندران، دکتر فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، نماینده شریف مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بهزیستی مازندران، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، جمعی از مدیران استان و فرزندان «خانه مهر» در هتل نوید ساری برگزار شد.

مهندس اسلامی استاندار مازندران در جمع فرزندان بهزیستی ضمن ابراز خشنودی از حضور در کنار فرزندان مهرگفت: شب های ماه مبارک رمضان شب های محبت ، دور هم نشستن و عبادت است.

استاندار مازندران افزود: دولت تدبیر و امید برای ارتقا امید به زندگی در جامعه و بویژه خانواده بهزیستی اراده مستحکمی دارد و برنامه های منسجمی در دست اقدام دارد. وی تصریح کرد: برنامه های امید به زندگی محقق نمی شود مگر اینکه اراده داشته باشید و باور کنید که می توانید به حداکثر رشد برسید و کارآفرین شوید.

وی اظهار کرد: در تاریخ، ثبت شده است کسانی که آسیب دیده اند با توکل به خدا از زنان و مردان بزرگ روزگار شده اند.شما هم به خودتان اعتماد داشته باشید. ما حامی شما هستیم و برای شما روزهای شاد و اقتدار را از خدای بزرگ آرزو می کنیم.

دکتر «حبیب الله مسعودی فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت: برای توانمندسازی فرزندان زیر ‌پوشش بهزیستی آنچه توان داریم انجام خواهیم داد همه مسئولان بهزیستی با تمام توان و پتانسیل در راستای ارتقا شما چشم و چراغهای سازمان، همت گمارند.

دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران نیز در این ضیافت افطاری با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات گفت: یکی از رسالت های اصلی و مهم بهزیستی، پذیرش و ساماندهی کودکانی است که فاقد سرپرست بوده و یا بد سرپرست هستند. خانه های مهر بهزیستی با هدف ارتقای زندگی و توانمند سازی فرزندان بهزیستی فعالیت می کند.

مدیر کل بهزیستی مازندران اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی و هدف مراکز شبانه روزی، آموزش و تربیت فرزندانی بالنده برای نظام جمهوری اسلامی می باشد. و به منظور تامین آینده ای مناسب، باید تلاش کنیم این فرزندان در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توانمند شوند.

وی افزود: در حال حاضر 18 مرکز برای نگهداری فرزندان در سطح استان داریم که از این تعداد 17 مرکز بصورت غیر دولتی و یک مرکز دولتی (شیرخوارگاه) است، که 207 کودک از گروه سنین 3 تا 18 سال در این مراکز نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: مهم ترین علت پذیرش این فرزندان ۴۰ درصد کودکان مجهول الهویه، ۲۵ درصد عدم صلاحیت نگهداری، ۱۰ درصد فوت والدین، ۱۵ درصد زندانی شدن والدین و ۱۰ درصد اعتیاد والدین بوده است. همچنین بیش از ۳۳۰ فرزند در سطح استان در کنار خانواده های جایگزین نگهداری می شوند. ۵۴ کودک نیز سال گذشته به فرزند خواندگی سپرده شدند.

به گفته دکتر آرام، بیش از 130 فرزند تحت پوشش بیمه آتیه قرار دارند و تمام فرزندان تحت پوشش بیمه عمر موسسه برکت قرار دارند .

مدیر کل بهزیستی مازندران به اهداف این نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: اهدافی که در سال ۹۷دنبال خواهیم کرد ، کوچک سازی مراکز شبانه خانواده و همچنین راه اندازی مرکز نگهداری دختران بالای 19 سال تحت پوشش بهزیستی بوده که اجرای این طرح در کلیه مراکز شبانه روزی با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.




telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار