دوباره پژو با بدعهدی بازار ایران را ترک می‌کند/چه کسی پاسخگوست؟\

دوباره پژو با بدعهدی بازار ایران را ترک می‌کند/چه کسی پاسخگوست؟

  • کد خبر: 212728
  • چاپ
  • انتشار: 17 خرداد 1397 - 23:29

استنادنیوز؛ اکنون دوباره پژو با بدعهدی بازار ایران را ترک می‌کند، اما مشخص نیست که آیا این شرکت تعهدی برای پرداخت غرامت به ایران داده است، یا خیر؟ زیرا قرارداد پژو نیز مثل توتال، محرمانه است.

شرکت پژو فرانسه سرانجام اعلام کرد که به علت بازگشت تحریم‌های آمریکا، به همکاری خود با ایران خاتمه خواهد داد. پیش از این، شرکت نفتی توتال هم از قطع همکاری با ایران خبر داده بود. ادامه فروش ایرباس به ایران نیز همچنان مبهم است. یعنی سه قراردادی که دولت روحانی بیشترین تبلیغ رسانه‌ای روی آنها به عنوان دستاورد برجام می‌کرد، به سرنوشت نافرجامی کشیده شده‌اند.

اینکه این شرکت‌های فرانسوی که برای دعوت از آنها برای حضور در ایران، شخص رئیس‌جمهور کشورمان در بهمن ۱۳۹۴ و پس از برجام به پاریس سفر کرده بود، اکنون به راحتی بازار ایران را ترک کرده و تمام قراردادها و تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند، نشانه نگاه حقارت‌بار آنها به ایران است. فرانسوی‌ها هر بار خواستند با سلام و صلوات راهی ایران می‌شوند و افرادی چون نعمت‌زاده، آخوندی و زنگنه برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند، و هر زمان که آمریکا تشری بزند، به راحتی راه خروج را در پیش می‌گیرند.

زمانی که پژو در زمان دولت دهم به بهانه پیروی از تحریم‌ها از بازار ایران خارج شد، هیچ غرامتی پرداخت نکرد اما پس از برجام که دوباره به ایران بازگشت، وعده داد که غرامت خساراتی که بابت خروج ناگهانی از ایران را زده، به ایران‌خودرو پرداخت می‌کند. اما برخلاف اظهارات مسئولان دولت یازدهم درباره پرداخت غرامت از جانب پژو، نهایتا مشخص شد این شرکت به جای پرداخت نقدی خسارت، قول داده در فروش امتیازات و لیسانس‌ها به ایران، تخفیفاتی قائل خواهد شد.

اکنون دوباره پژو با بدعهدی بازار ایران را ترک می‌کند، اما مشخص نیست که آیا این شرکت تعهدی برای پرداخت غرامت به ایران داده است، یا خیر؟ زیرا قرارداد پژو نیز مثل توتال، محرمانه است.

با خروج بی‌دردسر پژو از بازار ایران، اظهاراتی که مسئولان دولت یازدهم درباره محکم‌کاری در قرارداد جدید با ایران مطرح می‌کردند، واهی و نادرست از کار درآمده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار