اساسنامه‌ ای که معلوم نشد به هیات دولت رفت یا خیر/ کمیته ملی المپیک در بلاتکلیفی\

اساسنامه‌ ای که معلوم نشد به هیات دولت رفت یا خیر/ کمیته ملی المپیک در بلاتکلیفی

  • کد خبر: 212748
  • چاپ
  • انتشار: 19 خرداد 1397 - 08:06

استنادنیوز؛ 10 ماه از این اتفاقات گذشت؛ بازهم نه خبری از بررسی اساسنامه بود و نه حرفی از تایید آن توسط دولت. صحبت‌ها و شائبه‌های مختلفی نیز مطرح شد.

مردادماه سال گذشته بود که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست خود از تایید پیش‌نویس اولیه اساسنامه این کمیته از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خبر دادند. 

اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک در دوره قبل در جلسات مختلف خود که با حضور محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و امیررضا خادم معاون پارلمانی و امور استان‌های این وزارتخانه برگزار شد، بالاخره کار اساسنامه را به پایان رساندند.

قرار شد تا این اساسنامه برای تصویب به هیات دولت برود. البته این اساسنامه در همان زمان به هیات دولت نرفت چرا که مسئولان وزارت ورزش تصمیم گرفتند اساسنامه مورد تایید IOC را مورد بررسی قرار داده و بعد از اعمال برخی از تغییرات به هیات دولت بفرستند؛ اساسنامه‌ای که در نهایت هم معلوم نشد به هیات دولت رفت یا خیر.

با وجود اینکه 2 نماینده از وزارت ورزش در زمان نوشتن اساسنامه در جلسات هیات اجرایی شرکت می‌کردند اما هیچ وقت پاسخی برای این سوال پیدا نشد که چرا بعد از تایید IOC وزارت ورزش تغییراتی را در اساسنامه کمیته به وجود آورد.

***

در زمان نزدیکی به انتخابات کمیته بود که وقتی کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته المپیک دید فعلا خبری از بررسی اساسنامه در کمیسیون اجتماعی هیات دولت نیست، برای جلوگیری از تعویق انتخابات و همین طور ابهامات موجود برای برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی یا جدید به امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نامه نوشت که در نهایت جواب این بود برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی و مصوب مانعی ندارد.

انتخابات با اساسنامه موجود برگزار و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک معرفی شدند.

10 ماه از این اتفاقات گذشت؛ بازهم نه خبری از بررسی اساسنامه بود و نه حرفی از تایید آن توسط دولت. صحبت‌ها و شائبه‌های مختلفی نیز مطرح شد از اینکه شاید اصلا این اساسنامه به هیات دولت نرفته، شاید قرار است تغییراتی در برخی از ماده‌ها ایجاد شود و این اساسنامه پس گرفته شده و شایدهای دیگر که البته پاسخی برای آن پیدا نشد اما آنچه که مشخص است اینکه کیومرث هاشمی در همان زمان دوران ریاستش گفت‌وگویی را با رئیس کمیسیون اجتماعی دولت داشت و قرار بود در زمان بررسی این اساسنامه از مسئولان کمیته هم دعوت شود.

آنچه که در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته این است که هیچ پاسخی برای سوالهای پیش آمده وجود ندارد مبنی بر اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک در چه مرحله‌ای قرار دارد و قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد؟ نکته مهمتر اینکه بالاخره اساسنامه کمیته ملی المپیک به هیات دولت رفت یا اساسنامه تغییر یافته توسط وزارت ورزش؟

برخی شنیده‌ها حاکی از این است رئیس کمیته ملی المپیک قرار است طبق قوانین IOC تغییراتی را در اساسنامه به وجود آورد و بعد برای تصویب به هیات دولت برود اما هنوز مشخص نیست این شایعات چقدر به واقعیت نزدیک است. البته با توجه به فرصت کمی که برای بازی‌های آسیایی باقی مانده تمام فکر مسئولان ورزش معطوف به این بازی‌ها شده و پیگیری اساسنامه کمیته در اولویت برنامه‌ها قرار ندارد اما این انتظار وجود دارد دوباره همه چیز به لحظه آخر کشیده نشود و از حالا باید تکلیف اساسنامه را مشخص کرد تا در زمان نزدیک به انتخابات کاسه چه کنم چه کنم در دست نگیریم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار