آیا بانک صادرات دچار ورشکستگی شد؟/بانک صادرات بیش از نصف سرمایه خود با زیان مواجه شد\

آیا بانک صادرات دچار ورشکستگی شد؟/بانک صادرات بیش از نصف سرمایه خود با زیان مواجه شد

  • کد خبر: 212760
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1397 - 09:20

استنادنیوز؛ مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: در حال حاضر بانک صادرات بیش از نصف سرمایه خود با زیان مواجه بوده و مشمول ماده 141 قانون تجارت است.

حجت‌الله صیدی مدیر عامل بانک صادرات  در نشست خبری که در حاشیه آئین بزرگداشت نخستین عرضه اولیه سهام این بانک در بورس تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر منابع  بانک صادرات به ۱۵۴هزار میلیارد و دارایی‌هایمان به بیش از ۱۸۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. شفافیت و افشا حرف اول را در بازار سرمایه می زند در این راستا در  اولین اقدام تلاش کردیم  نماد بانک باز شود که بهمن ماه سال گذشته این نماد باز و با افت قیمت همراه بود.

وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق از بنگاه های کلان، خرد و دولت و نیز اشخاص حقیقی از مشکلات پیش روی بانک ها است، تصریح کرد: مشکل بانک صادرات ناشی از این عوامل کلان است از این رو با بدهکاران بزرگ‌ جلسات متعدد گذاشتیم و به توافقات خاصی رسیدیم.

مدیرعامل بانک صادرات  با بیان اینکه مطالبات پرحجم بانک صادرات از بانک انصار به زودی وصول می‌شود، عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا 31 خرداد 97 از روند زیان‌دهی بانک صادرات کاسته و سپس بر اساس برنامه بلندمدت، بانک تا 23 فروردین 98 وارد سودآوری خواهد شد.

صیدی یادآور شد: بانک صادرات نمی‌توانست با توجه به برخورداری از بیشترین شعبات و همچنین دارا بودن نزدیک به 40 میلیارد دلار دارایی سریعا اقدام به برگزاری مجمع فوق‌العاده در خصوص تصمیم‌گیری در مورد ماده 141 قانون تجارت کند.

مدیرعامل بانک صادرات تاکید کرد: سودآوری این بانک باید با توجه به تمرکز مدیریت هزینه‌ها و درآمدهای مشاع و غیرمشاع افزایش یابد که این موضوع تنها با افزایش حجم منابع و تسهیلات می‌تواند محقق شود و سود و زیان بانک را در نقطه‌ای سر به سر قرار دهد. با توجه به اینکه بانک صادرات اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته، انتظار می‌رود اختلاف میان سود و بهای تمام شده به خوبی مدیریت و در زمینه تعهدات، ضمانت و عملیات ارزی درآمدهای بانک صادرات افزایش یابد.

این مقام مسول در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه با توجه به زیان 3035 میلیارد تومانی بانک صادرات در عملکرد 9 ماهه سال مالی 96 و همچنین زیان 1331 میلیارد تومانی عملکرد سال مالی 95 و زیان 1967 میلیارد تومانی عملکرد سال مالی 94 که این بانک را مشمول ماده 141 قانون تجارت کرده ، چه برنامه‌ای برای شناسایی سود از محل درآمدهای مشاع و غیرمشاع وجود دارد؟ اظهار کرد:در حال حاضر عملکرد 12 ماهه بانک صادرات در ۹ ماهه دوره مالی ۹۶ منجر به توقف زیان‌دهی شده و امید می‌رود زیان بانک در عملکردهای میان دوره‌ای نسبت به ۹ ماهه افزایش نداشته باشد. بر همین اساس انتظار می‌رود عملکرد 12 ماهه بانک صادرات در سال مالی 96 در محدوده 3 هزار میلیارد تومانی محقق و بر اساس آن مجمع عادی سالیانه سهامداران برگزار شود.

صیدی با بیان اینکه مشمولیت ماده 141 قانون تجارت ربطی به «وبصادر» ندارد، عنوان کرد: این ماده قانونی بسیار مترقی و پیشرفته بوده که باید بلافاصله مجمع شرکت مشمول این ماده تشکیل و برای تداوم فعالیت یا کاهش سرمایه و انحلال بنگاه تصمیم‌گیری شود. این در حالی است که نمی‌توان با خط کش نسبت به هر بنگاهی و سودآوری آن یا ورشکستگی آن تصمیم گرفت.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: در حال حاضر بانک صادرات بیش از نصف سرمایه خود با زیان مواجه بوده و مشمول ماده 141 قانون تجارت است، اما اینکه بانک صادرات بر اساس این قانون دچار ورشکستگی است، معنای متفاوتی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است برای مهمترین شرکت زیر مجموعه بانک صادرات که گروه مالی سپهر صادرات است شرایط پذیرش در بورس را اخذ کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار