خریدن تولیدات صنایع دستی یعنی اشتغال پایدار/صنایع دستی جزو لاینفک اقتصاد مازندران است\

خریدن تولیدات صنایع دستی یعنی اشتغال پایدار/صنایع دستی جزو لاینفک اقتصاد مازندران است

  • کد خبر: 212761
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1397 - 17:05

استناد نیوز؛فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی اظهار داشت:سوغات شمال و استان باید در بسته گردشگر قرار گیرد و ما باید رقابت نابرابر را به رقابت برابر تبدل کنیم.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز  در مراسم گرامیداشت صنایع دستی ،هدف اصلی را احیا و اعتلا صنایع دانست و افزود:بعد از کشاورزی صنایع دستی حرف اول را در استان می زند و خریدن تولیدات صنایع دستی یعنی اشتغال پایدار و توجیه سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه.
وی با اشار ه به اینکه برای اشتغال پایدار آموزش های مناسب صورت نمی گیرد،اظهار داشت:آموزش و فروش محصولات باید جدی گرفته شود و برای اینکه هنرهای دستی منسوخ شده احیا شود آموزش باید سرلوحه کار قرار گیرد.
فرزانه پراکندگی هنرمندان و نداشتن بازارچه های صنایع دستی را از مشکلات مهم بیان کرد و افزود: سوغات شمال و استان باید در بسته گردشگر قرار گیرد و ما باید رقابت نابرابر را به رقابت برابر تبدل کنیم.
وی از مسئولان ادارات میراث فرهنگی خواست تا هنرمندان را تکریم کنند و ادامه داد: مازندران دارای هنرمندان حرفه ای ولی امکانات ضعیف است بنابراین باید توجه جدی به دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی صورت گیرد و اگر قرار است صنایع‌دستی جایگاه دوم بعد از کشاورزی داشته باشید به هنرمندان رسیدگی و توجه شود.

* حسین ایزدی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران :صنایع دستی جزو لاینفک اقتصاد مازندران  است

حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  با اشاره به اینکه  صنایع دستی جزو لاینفک اقتصاد مازندران  است، اظهار کرد: مازندران به جهت غنی بودن و داشتن آب و هوای مناسب و جنگل های انبوه توانسته است در عرصه ی صنایع دستی رتبه ممتازی را کسب کند.
وی افزود:300 رشته صنایع دستی در کشور شناسایی شده است که غریب به 80 رشته آن در مازندران فعال است و حدود 25 رشته بومی و اصالت دار مازندران است.
ایزدی با بیان اینکه رشته های نیمه فعال باید احیا شوند، اظهار کرد:بعضی از رشته های صنایع دستی مانند نمدمالی، لاکتراشی و جاجیم و گلیم در حال انقراض هستند که باید با تشکیل کمیته های طراحی و بسته بندی،کمیته های برند سازی و بازاریابی و با استفاده از شرکت های واسطه ای در جهت ارتقا و آموزش این رشته ها گام برداریم و از فراموشی رشته ها جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به قانون حمایت از صنعتگران، بیمه را یکی از دغدغه‌های هنرمندان برشمرد و گفت: تسهیلاتی برای حمایت از هنرمندان ابلاغ و مصوب شده است تا شاهد پویایی صنایع‌دستی باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار