افزایش شهرستان های مجری طرح ملی شهاب در مازندران تا مهر 97\

افزایش شهرستان های مجری طرح ملی شهاب در مازندران تا مهر 97

  • کد خبر: 212768
  • چاپ
  • انتشار: 21 خرداد 1397 - 11:13

استنادنیوز؛مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 23 شهرستان و منطقه در مهر 97 مجری طرح ملی شهاب در مازندران می شوند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در نشست مشترک با بنیاد نخبگان استان که پیرامون اجرا و توسعه طرح ملی شهاب در استان برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون این طرح در 12 شهرستان استان اجرا می شود که در مهر 97 به 23 شهرستان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه طرح ملی شهاب از 4 سال قبل در مازندران آغاز به کار کرده، افزود: این طرح که مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است از ناحیه 1 ساری آغاز شد و هم اکنون در 12 شهرستان اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: طرح شهاب به شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در مقطع ابتدایی در زمینه های مختلفی همچون استعداد کلامی، تجربی، هنری، زیبایی و ... می پردازد.

نیکزاد با بیان اینکه این طرح با بحث استعدادهای درخشان سمپاد متفاوت است، اظهار کرد: در این طرح هیچگونه رقابتی وجود ندارد و پس از آنکه استعدادهای دانش آموزی در ابتدایی شناسایی شد در مقطع متوسطه اول هدایت شده و از تسهیلگران برای آموزش حرفه ای و تخصصی آنان استفاده می شود.

وی با اشاره به آمار تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این طرح ابراز کرد: از مهر امسال تاکنون 48 هزار و 843 دانش آموز در 12 شهرستان مورد شناسایی این طرح قرار گرفته اند که 1990 معلم مورد شناسایی و هدایت قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه این طرح راه مناسبی برای شناسایی استعدادهاست، گفت: آثار این برنامه ها بعدها خود را نشان داده و اگر از آن حمایت نکنیم فرصت های زیادی را از دست می دهیم.

نیکزاد با اشاره به منابع مالی این طرح بیان کرد: مسائل مالی این طرح که با بنیاد نخبگان است باید مورد پیگیری قرار گیرد. در سال تحصیلی 96-95 که میزان بودجه طرح 98 میلیون تومان بود تنها 20 درصد تخصیص صورت گرفت.

رییس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران نیز در این نشست گفت: دغدغه هایی درباره اجرای این طرح داشتیم که خوشبختانه با سخنان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران خیالمان از بابت دغدغه مندی آموزش و پرورش استان در این زمینه راحت شد.

«محسن جهانشاهی» با بیان اینکه طرح شهاب یکی از مهم ترین برنامه های بنیاد نخبگان است، افزود: این طرح در مازندران به خوبی اجرا می شود و مازندران یکی از استان های پیشرو در زمینه اجرای طرح ملی شهاب در کشور است.

وی با اشاره به بحث بودجه امسال طرح شهاب در استان تصریح کرد: دغدغه ها درباره بودجه دغدغه درستی است و ما نیز پس از پیگیری های اولیه قول تخصیص 50 درصدی را برای بودجه امسال گرفته ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار