مردادمتفاوت البرزنشینان با لیلم\

مردادمتفاوت البرزنشینان با لیلم

  • کد خبر: 212781
  • چاپ
  • انتشار: 22 خرداد 1397 - 15:55

استنادنیوز؛سومین جشنواره موسیقی بومی البرز نشینان با عنوان "لیلم" تولد دوباره یافت.

رویدادی مهم در عرصه موسیقی بومی قومیت های متنوع و متعددالبرز نشین . جشنواره ای که جایش در تقویم رویدادهای بومی خالی بود و سه سالی هست که اهالی موسیقی البرزنشین را گردهم می اورد.

جشنواره "لیلم" که توسط شرکت فرهنگی و هنری نسیم مهراوا و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ودفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شودتلاشی است برای رونق و احیای موسیقی ایینی و بومی البرزنشینان و پرداختن به اثاری که درفرهنگ کهن مردمان این سامان ریشه دوانیده است.

بخش رقابتی سومین جشنواره لیلم به اجراهای گروهی و انفرادی مازندرانی،تک نوازی سازهای بومی مازندران (دوتار،لله وا،دسرکوتن،غرنه،کمان​چه ی محلی،سرنا،تشت (لگن) ،اواز محلی مازندرانی،منظومه خوانی و مقالات پژوهشی در حوزه موسیقی بومی اقوام البرزنشین اختصاص دارد. بخش جنبی جشنواره نیز به گروه های موسیقی استانهای البرز نشین(مازندران،گیلان،​سمنان،قزوین،تهران،زن​جان،آذربایجان شرقی واردبیل) ،اجرای گروه های موسیقی نواحی ایران(استان های بوشهر،سیستان و بلوچستان،خراسان و لرستان)،گروه های موسیقی بین الملل،کارگاه های اموزشی با موضوع قوم شناس سازشناسی استان های البرزنشین و.....،نمایشگاه ساخت سازهای بومی استان های البرزنشین ومعرفی اموزشگاه های برتردرزمینه اموزش موسیقی مازندرانی اختصاص دارد.

*سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم یکم تا پنجم مردادماه ۹۷ در مازندران برگزار می شود.

فعالان موسیقی بومی در استان های ذکر شده می توانند از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.lilemfest.ir از نحوه حضور در این رویداد مطلع شوند. دبیرخانه جشنواره در ساری با شماره تلفن های 01133350703 و09331121356 و ایمیل lilemfest2017@gmail.​com اماده پاسخگویی به هنرمندان و متقاضیان حضور در جشنواره است. هرگونه اطلاع رسانی جشنواره نیز از طریق سایت جشنواره به نشان www.lilemfest.com انجام می گیرد.
   



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار