چرا وزارت نیرو برای انتخاب مدیران فراخوان می دهد/پشت پرده این فراخوان ها چست؟\

چرا وزارت نیرو برای انتخاب مدیران فراخوان می دهد/پشت پرده این فراخوان ها چست؟

  • کد خبر: 212822
  • چاپ
  • انتشار: 25 خرداد 1397 - 17:59

استنادنیوز؛ یکی از مخاطبین سایت مطلبی از سومین فراخوان وزارت نیرو مبنی بر انتخاب برخی از مدیران شرکت های زیرمجموعه این وزارت خانه برای ما ارسال کرد که باهم می خوانیم.

روزهای گذشته خبری از سایت وزارت نیرو مبنی بر این که مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان جزو مراکزی خواهند بود که مدیران آن‌ها در این دوره از طریق فراخوان عمومی انتخاب خواهند شد.

در مورد این خبر و روش جدید برای انتخاب مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو ، چند نکته به ذهنم رسید که بعنوان عضو کوچکی از خانواده وزارت نیرو خواستم در میان بگذارم. شاید خالی از لطف نباشه.
1- شایسته سالاری در این روش، موج که نه، فوج فوج موج میزنه. اینکه در یک شرکت آب یا توزیع برق با اینهمه نیروی زبده و کارآزموده ، حتی یک نفر واجد شرایط مدیرعاملی برای تصدی پست مذکور پیدا نشود که هم از خود مجموعه بوده و ضمن آشنایی با شرایط مالی، نیروی انسانی و ... با سرعت و دقت بیشتری نسبت به اصلاح امور اقدام نماید، جز عجایب هشتگانه! جدید جهان است که فقط در کشور ما اتفاق میفتد.
2- اگر جنابعالی به این روش اعتقاد قلبی داشتید چرا برای معاونت های آب و همچنین امور برق و انرژی چنین آزمونی برگزار نکرده و صرفاً برای اداره کل نسبتاً کم اهمیت روابط عمومی بسنده نمودین؟ مگر نه اینکه معاون محترم آب ، همین چند هفته پیش انتخاب شدند؟
3- از روزی که خبر برکناری مدیرعامل متخلف شرکت توزیع ... در سایت وزارت نیرو منتشر شد، معاون محترم شما سعی در لاپوشانی موضوع (حالا به هر دلیل) داشتند که مطمئناً در واگذاری فرآیند انتخاب مدیرعامل به فراخوان، نقش بالفعلی ایفا نمودن.
4- حتی درصورت انتخاب فردی که از این آزمون انتخاب شده باشن، چه تضمینی وجود داره که فرد مورد نظر از طرف نهادهای تصمیم گیر استانی مورد قبول واقع بشن؟ آیا درصورت عدم پذیرش، این دور تسلسل دوباره تکرار خواهد شد؟ این وسط تقصیر ما چیه که ریالی بابت حقوق معوق انگیزشی دریافت نگردیم؟ تکلیف سرپرست فعلی برای ادامه کار با روحیه مناسب چه خواهد بود؟
5- امیدواریم اگر این فرآیند در بلند مدت هم ادامه پیدا کنه (که صد البته بسیار بعید بنظر میرسه) ، شاهد انتخاب مدیران (واقعاً ارشد) وزارت نیرو از این طریق باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار