در طوفان اخیر شاهد غافلگیری مجموعه مدیریت شهری و عدم اتخاذ تصمیم مناسب بودیم\
  • مهندس بنی احمد کارشناس مدیریت شهری:

در طوفان اخیر شاهد غافلگیری مجموعه مدیریت شهری و عدم اتخاذ تصمیم مناسب بودیم

  • کد خبر: 21285
  • چاپ
  • انتشار: 22 شهریور 1395 - 21:34

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور تمامی دستگاه های اجرایی موظف به ایجاد مدیریت بحران در دستگاه  خود می باشند.

مهندس سید غلامرضا بنی احمد کارشناس مدیریت شهری اظهار داشت:یکی از موضوعاتی که بیشتر شهرهای استان مازندران با آن دست به گریبان هستند،موضوع حوادث طبیعی است، که نبود برنامه ریزی جامع و مدون در خصوص مدیریت بحران در بسیاری از دستگاه های اجرایی باعث خسارت زیادی به مردم شده است.

 

وی افزود: وفق ماده 19 اساسنامه تشکیل سازمان مدیریت بحران تمامی دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی موظف به ایجاد واحد مدیریت بحران بوده تا با سیاستگزاری سازمان مدیریت بحران استانداری به پیشگیری و مقابله با بحران برخیزند اما برخی دستگاهها اهتمام به این موضوع ندارند.

 

مهندس سید غلامرضا بنی احمد(علمدارساروی) در این گفت و گویی اظهار داشت:با توجه به ماهیت غیر مترقبه بودن غالب حوادث طبیعی و لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیم ها و اجرای عملیات،سازمان مدیریت بحران با 4 اصل بنیادی در کشور به وجود آمده است.

 

وی بیان داشت:مدیریت بحران در مرحله اول با بکار گیری اطلاعات مناسب سیستم پیشگیری را اتخاذ می کند و در صورت لزوم در مرحله بروز حادثه با همکاری تمام دستگاهها نسبت به مقابله با بحران اقدام می نماید.

 

این کارشناس مدیریت شهری خاطرنشان کرد:در حادثه اخیر طوفان ساری ما ترافیک ناراحت کننده، تصادفاتی عجیب در مرکز شهر و آب گرفتگی های گسترده ای را در سطح شهر مشاهده کردیم که نشان از غافلگیری مجموعه مدیریت شهری و عدم اتخاذ تصمیم مناسب دارد.

 

بنی احمد گفت: مازندران از نظر احتمال وقوع حوادث در چند سال اخیر مواجه با خسارت های جانی و مالی می شود و شهرها نیز همواره تجربه تلخی از بروز این گونه بلایا داشته اند و بنظر می رسد انجام برنامه ریزی خاص جهت مصون سازی هرچه بیشتر فضاهای شهری ضرورت دارد.

 

این کارشناس مدیریت شهری افزود:بنظر، مدیریت شهری ساری و تمامی دستگاه های اجرایی باید حداقل  یک بخش و اداره به نام مدیریت بحران را وفق دستورالعمل ایجاد مدیریت بحران ساماندهی نمایند.

 

مهندس بنی احمد تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور تمامی دستگاه های اجرایی موظف به ایجاد مدیریت بحران در دستگاه  خود می باشند.

 

وی گفت : چهار اصل پیشگیری،آمادگی،مقابله و بازتوانی از اصول اولیه مدیریت بحران است و اگر این چهار اصل را در مدیریت شهری ایجاد کنیم دیگر این اتفاقات و خسارت را به این گستردگی نخواهیم دید.

بنی احمد در انتها گفت بعنوان یک شهروند واقعا از اتفاقات رخداده متاسف هستم.

 

منبع: باران شمال

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار