شناسائي ۳۰ هكتار از اراضي موقوفه در گيلان\

شناسائي ۳۰ هكتار از اراضي موقوفه در گيلان

  • کد خبر: 212922
  • چاپ
  • انتشار: 31 خرداد 1397 - 23:53

استنادنیوز؛حجت الاسلام والمسلمين عليزاده ، مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان اذعان داشت : در سال گذشته ۳۰ هکتار اراضی موقوفات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال شناسایی شد .

حجت الاسلام والمسلمين عليزاده ، مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان درجلسه شوراي اين اداره كل از آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی در زمین‌های موقوفات خبر داد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان گيلان ،  حجت الاسلام والمسلمين علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در جلسه شوراي اداري که با حضور آیت الله حسینی اشکوری ، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان برگزار شد ، به اقدامات این اداره کل در حفظ عین و بهره وری موقوفات اشاره کرد و گفت : در سال گذشته برای یک هزار و ۵۰۰ رقبه سند مالکیت گرفته شده است .

وی از ارائه ۹۴ دادخواست به محاکم قضایی در سال گذشته برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت : از این تعداد ۴۸ رأی به نفع موقوفات صادر شده که ۴۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی برای موقوفات گیلان به همراه داشته است .
علیزاده اذعان داشت : در سال گذشته ۳۰ هکتار اراضی موقوفات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال شناسایی شد .
مدیرکل اوقاف و امورخيريه گیلان از آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی در زمین‌های موقوفات خبرداد و گفت: اتمام پروژه‌های عمرانی به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .
وي همچنين گفت : با بهره برداری از این پروژه‌های عمرانی ۱۶۰میلیارد ریال ارزش افزوده برای موقوفات به همراه خواهد داشت و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
عليزاده همچنین با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف گفت: یک هزار مبلغ بومی و اعزامی از قم برای تبلیغ در ایام مختلف سال به نقاط مختلف گیلان اعزام شدند.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد : در سال گذشته ۳۰۰ خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخ به شبهات، چند رسانه‌ای و همه واقف باشیم در بقاع متخلف گیلان برپا شد.
وی افزود : ۱۲۰ مرکز مشاوره وقف در نقاط مختلف استان دایر شده است .
علیزاده اعلام کرد : یک هزار و ۴۳۰ دقیقه فیلم، مستند و خبر از فعالیت‌‎های اوقاف گیلان در سال گذشته تهیه و پخش شده است .
مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان همچنين اظهار داشت : تبلیغات انجام شده در حوزه وقف باعث شد تا در سال گذشته ۶۰ وقف جدید در گیلان به ثبت برسد .
وي درباره فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۳۶۱ کلاس قرآن و چهار مرکز تخصصی حفظ در بقاع متبرکه استان دایر بوده که ۵۴۸ مربی در این مراکز فعالیت قرآنی دارند .
عليزاده اضافه کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های قرآنی اوقاف گیلان شرکت می‌کنند.
مديركل اوقاف و امورخيريه گيلان اعلام کرد : اداره اوقاف گیلان در ایام ماه مبارک رمضان امسال ۴۰۰ برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم، یک هزار و ۴۰۰ جلسه تفسیر قرآن کریم و چهار محفل انس با قرآن با حضور اساتید بین المللی در سطح بقاع متبركه برگزار کرد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار