برای بازسازی شبکه های فرسوده برق مازندران نیازمند اعتبار 300 میلیارد تومانی هستیم\

برای بازسازی شبکه های فرسوده برق مازندران نیازمند اعتبار 300 میلیارد تومانی هستیم

  • کد خبر: 212937
  • چاپ
  • انتشار: 02 تیر 1397 - 07:25

استنادنیوز؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیان داشت: 30 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است که برای بازسازی نیازمند اعتبار 300 میلیارد تومانی است.

مهندس قاسم شهابی اظهار داشت: کالای ما برق مطمئن با ولتاژ مناسب به مشترکین است و مردم باید از این کالای گران‌بها استفاده کنند.

قاسم شهابی افزود: شرکت توزیع برق مازندران از گلوگاه تا انتهای آمل به مردم ارائه خدمت می‌کند و مابقی مربوط به حوزه غرب استان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پیک بار هزار و 900 مگاوات بود، گفت: تلفات برق در استان از سال 94 که 14.9 درصد بوده امسال به 13.3 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: در سال 90 تلفات برق در مازندران 18.9 درصد بود که برخی به دلیل فرسودگی شبکه و برق‌های غیرمجاز بوده است و شاهد تلفات به صورت نرولی بودیم که این عدد در سال گذشته به 13.3 درصد رسید که امسال باید به 11.4 درصد برسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: استفاده بیش از اندازه وسایل سرمایشی در فصل گرما موجب می‌شود میزان مصرف روزانه انرژی برق تا سه برابر نسبت به فصل  پاییز، زمستان و اوایل بهار افزایش یابد.

شهابی ادامه داد: 30 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است که برای بازسازی نیازمند اعتبار 300 میلیارد تومانی است.

وی اظهار کرد: مدیریت مصرف برق باید به عنوان فرهنگ در وجود افراد نهادینه شود و مهم‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد تنظیم سیستم کولرها است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: اگر مدیریت مصرف برق انجام نشود احتمال خاموشی در استان‌های مازندران، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار