آخرین جزئیات اعتصاب بازاریان پاساژ علاءالدین و چهارسو\

آخرین جزئیات اعتصاب بازاریان پاساژ علاءالدین و چهارسو

  • کد خبر: 212969
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1397 - 19:47

مشکلات اقتصادی و رکود بازار بخصوص در بخش کالاهای دیجیتالی و موبایل باعث اعتراض و اعتصاب مغازه داران پاساژ علاءالدین و چهارسو شد...

استناد نیوز؛ تجمع اعتراض آمیز چارسو و علاالدین را تعطیل کرد! افزایش سرسام آور قیمت دلار در روزهای اخیر باعث شده است که تاجران و مغازه داران زیادی با ضررهای هنگفت روبه رو شدند و از طرفی با افزایش قیمت ها قدرت خرید مردم پایین آمده و در نهایت سرمایه بازاریان به خطر افتاده است. متاسفانه در ماه های اخیر شاهد افزایش نرخ ارز و به طبع آن افزایش قیمت کالاها بخصوص کالاهای وارداتی بودیم که این افزایش قیمت ارز در روزهای گذشته با سرعت بسیار بالایی افزایش یافت و لحظه به لحظه قیمت جدیدی از بازار ارز مخابره می شود، تا جایی که در آخرین خبرها عدد 10000 تومان برای دلار شنیده شده است، در این اوضاع بازار کالاهای دیجیتالی و موبایل بیشترین تاثیر را از افزایش قیمت ارز داشته اند و به شدت بازار این صنف را تحت تاثیر قرار داده است.

بسیاری از غرفه های پاساژ علاءالدین و چهارسو اجاره ای می باشد و غرفه داران ماهانه اجاره های چند ده میلیون تومانی پرداخت می کنند اما با این تغییرات بازار و کاهش قدرت خرید مردم درآمد آن ها کفاف اجاره مغازه هایشان را هم نمی دهد خرج زندگی بماند!

در این شرایط و درحالی که امروز به یکباره شاهد افزایش چند هزاری قیمت دلار بودیم تعدادی از بازاریان با شعار «دلار ده هزاری نمی خوایم نمی خوایم» دست به اعتصاب زدند و کرکره غرفه های خود را پایین کشیدند و با شعارهایی از هم صنفان خود در پاساژ علاءالدین و چهارسو خواستند که به آن ها بپیوندند، بعد از گذشت چند ساعت بسیاری از مغازه داران در این پاساژها مغازه خود را تعطیل کردند و از پاساژ خارج و در خیابان شعارهایی با موضوع اقتصادی و اعتراض به قیمت ارز سر دادند.

باید منتظر ماند و دید این اعتراض فردا هم ادامه خواهد داشت یا با رساندن صدای خود به مسئولان، فعالیت اقتصادی از سر گرفته می شود. امیدواریم در این وضعیت بد اقتصادی دولت مردان و تیم اقتصادی دولت روحانی دست به اقدامی فوری زده و به قیمت ارز سرو سامانی دهند تا به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد نیاید.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از این اعتصاب به بازار چهارسو رفته و از تلاش برای تامین ارز برای تجهیزات رایانه ای و تلفن همراه خبر داد، برخی غرفه داران مغزاه های خود را باز کردند و فعالیت اقتصادی به حالت عادی بازگشته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار