اعتیاد موجب رفتارهای پرخطر می شود و بر سلامت جامعه تاثر منفی دارد\
  • دکتر آرام دراولین همایش تجلیل از بهبودیافتگان ماده 16 بهزیستی مازندران :

اعتیاد موجب رفتارهای پرخطر می شود و بر سلامت جامعه تاثر منفی دارد

  • کد خبر: 212970
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1397 - 20:09

استنادنیوز؛مدیر کل بهزیستی اظهار کرد: اعتیاد بیماری عود شونده است و مسیر اعتیاد از مصرف خودخواسته شروع و به سوءمصرف ختم می‌شود و در نتیجه به اجبار تبدیل می شود و رفتارهای پرخطر از پیامدهای اعتیاد به شمار می‌رود

سعید آرام صبح امروز در همایش بهبودیافتگان معتادان ماده 16 با اشاره به کاهش سن اعتیاد،اظهار داشت: اعتیاد معضلی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا وجود دارد وعلی رغم تلاش های بسیار برای پیشگیری از آن،متاسفانه روند رو به رشد داشته است.
وی گفت:: دست‌های مختلفی در پشت پرده آن وجود دارد و تجارت مواد مخدر در سطح دنیا امری پیچیده است و باید نوع تلاش و فعالیت ها را تغییر دهیم و در مسیردرست گام برداریم.
آرام از اعتیاد به‌عنوان بحران جهانی یادکرد و اظهار کرد: اعتیاد بیماری مزمن بوده که مصرف و میل غیرقابل‌کنترل از ویژگی های آن بوده ،علی رغم اینکه فرد از اثرات و مضرات مواد به مغز و بدن خود آگاه است.
مدیر کل بهزیستی یادآور شد: اعتیاد بیماری عود شونده است و مسیر اعتیاد از مصرف خودخواسته شروع و به سوءمصرف ختم می‌شود و در نتیجه به اجبار تبدیل می شود و رفتارهای پرخطر از پیامدهای اعتیاد به شمار می‌رود.
وی با اشاره به وجود دو میلیون و هشتصد و هشت هزار مصرف کننده مستمر در سال 95، و شیوع مصرف تریاک و مشتقات آن، اقدامات بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در کاهش این میزان را موثر دانست و خاطرنشان کرد: استان مازندران از رتبه دوم شیوع مصرف مواد در سال 90، پس از پیمایشی که در سال 95 انجام شد از استان پر مصرف به متوسط ارتقا یافت و این نشاندهنده اثربخشی اقدامات پیشگیرانه است.
مدیرکل بهزیستی مازندران، با اشاره به اینکه اعتیاد بر سلامت اجتماعی در جامعه تأثیر منفی می گذارد  گفت: معتادان پس از پاک شدن و بهبود در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ به‌نوعی در جامعه رها می‌شود و باید برای بازتوانی آنان برنامه‌ریزی کرد و از ظرفیت ها و پتانسیل های آنها به نحو احسن استفاده شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار