لزوم توجه ویژه دستگاه های اجرایی مازندران نسبت به مدیریت مصرف برق در ایام پیک تابستان\

لزوم توجه ویژه دستگاه های اجرایی مازندران نسبت به مدیریت مصرف برق در ایام پیک تابستان

  • کد خبر: 212984
  • چاپ
  • انتشار: 04 تیر 1397 - 13:29

استنادنیوز؛ مهندس قاسم شهابی بر لزوم توجه ویژه نهادها، بانک ها و دستگاه های اجرایی مازندران نسبت به مدیریت مصرف برق در پیک تابستان شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه بخش اعظم مصرف برق در مازندران استفاده از کولرهای گازی است، افزود:مصرف برق باید مدیریت و بهینه گردد.

مهندس شهابی با بیان اینکه 43 درصد مصرف برق استان مربوط به مشترکان خانگی است، بیان داشت: 20 درصد مصرف برق مازندران توسط صنایع استان صورت می‌گیرد و باید نسبت به مصرف بهینه برق اقدام کنند.

وی گفت : بخش اعظم مصرف برق در استان طی تابستان به دلیل استفاده از کولرهای گازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه مصرف برق باید مدیریت و بهینه مصرف شود، افزود: استفاده بیش از اندازه وسایل سرمایشی در فصل گرما، موجب می شود که میزان مصرف روزانه انرژی برق تا حدود 3 برابر نسبت به فصول پاییز و زمستان و اوایل بهار، افزایش یابد.

وی خواستار همکاری همه نهادها، ادارات، واحدها و مصرف کنندگان انرژی برق برای عبور از پیک مصرف در تابستان امسال شد و عنوان داشت: با 86 جایگاه CNG تفاهم نامه یی را امضا کرده ایم تا در تابستان از ساعت 14 لغایت 16 برق جایگاه را قطع نمایند.

مهندس شهابی با بیان این که ساعات اوج مصرف در مازندران در کلیه فصول به غیر از فصل تابستان به مدت 4 ساعت می باشد که در پاییز و زمستان از ساعت 17 تا 21 و در بهار از 20 تا 24 می باشد، ولی در فصل تابستان عملاً در دو بازه 4 ساعته 12 لغایت 16 و 20 لغایت 23، پیک مصرف برق اتفاق می افتد و ساعت اوج مصرف برق در مازندران معمولا ساعت 15 می باشد، افزود: مردم عزیز و شریف مازندران با رعایت برخی مسایل از جمله سرویس کولرها و روشن نکردن همزمان وسایل پر مصرف برقی می توانند ما را در انجام ماموریتمان در گذر از پیک تابستان یاری نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار