بابایی کارنامی؛ تفکرات شهید بهشتی در زمان خودش هم مثل خودش مظلوم واقع شد\

بابایی کارنامی؛ تفکرات شهید بهشتی در زمان خودش هم مثل خودش مظلوم واقع شد

  • کد خبر: 212985
  • چاپ
  • انتشار: 04 تیر 1397 - 13:31

استنادنیوز؛ دکتر علی بابایی کارنامی با تبریک هفته قوه قضائیه بیان داشت:تفکرات شهید بهشتی در زمان خودش هم مثل خودش مظلوم واقع شد.

 بابایی کارنامی در پیامی فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به تمام کارکنان و مدیران این نهاد تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل می باشد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته قوه قضائیه فرصتی است مغتنم برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد قوه قضای کشور بویژه تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معمار دستگاه قضایی، مجاهد نستوه و مجتهد متفکر دکتر بهشتی و شهیدان والامقام این عرصه است.

شخصیت علمی و معنوی شهید مظلوم آیت الله بهشتی (ره) شخصیتی جامع الاطراف و مستجمع بسیاری از فضایل انسانی، عالم، فقیه، فیلسوف، مکتب شناس، سیاستمدار، سخندان، اهل قلم، حقوقدان و قاضی بودند و به همین جهت به فرموده امام راحل (ره) در حقیقت ایشان یک ملت بود برای امت ما.

از ویژگی بارز آن شهید بزرگوار «صداقت و خلوص نیت» ایشان بود، او اهل ریا و تزویر نبود و می گفت «ریا» آفت زندگی است، در پیام فروردین 1359 در صدا و سیما گفت: ما کارهای انجام نشده فراوانی در پیش داریم و باید در همه بخش ها که در انتظار تلاش هماهنگ و برنامه ریزی شده و مصممانه ماست، با برنامه ریزی و هماهنگی و تصمیم و قاطعیت بیشتر بتوانیم به کارها برسیم و این کارهایی که انجام نشده را به انجام برسانیم.

شهید بهشتی از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه و از کسانی است که بیش از دیگران به ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه پی برد.

تفکرات شهید بهشتی در زمان خودش هم مثل خودش مظلوم واقع شده بود.

بی شک، شهید دکتر بهشتی از چهره های بزرگ سیاسی، فرهنگی و فکری تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی بود.

وی با دوراندیشی و تیزبینی خاص، موانع را به خوبی می شناخت و در پی رفع آن بود، ازاین رو، تدبیر سیاسی وی از ویژگی های بارز آن شهید بزرگوار بود که او را از بسیاری سیاسیون، برتر نشان می داد.

اندیشه سیاسی وی ناشی از نگرش نابش به اسلام بود؛ او بر این باور بود که اسلام هم دین است و هم دولت. اسلام توان اداره جامعه و قوانین مربوط به آن را دارد. با این اندیشه، فعالیت سیاسی خود را در مبارزه با رژیم ستم شاهی آغاز کرد.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با پاسداری و حراست از قانون اساسی و سرلوحه قراردادن رهنمودها و منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)  به عنوان رکن اساسی نظام اسلامی، مسئولیت خطیر و حساسی در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی ملت شریف ایران و تحقق بخشیدن به عدالت عهده دار است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضاییه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه و دست اندر کاران امر قضا در استان مازندران بویژه شهرستان ساری و میاندورود تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت و تاییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای این عزیزان آرزومندم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار