واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی نقش نظارتی بهزیستی را پررنگ تر می کند /مازندران در ارزیابی های عملکرد حائز نمره عالی\

واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی نقش نظارتی بهزیستی را پررنگ تر می کند /مازندران در ارزیابی های عملکرد حائز نمره عالی

  • کد خبر: 213012
  • چاپ
  • انتشار: 05 تیر 1397 - 12:28

استنادنیوز؛آرام مدیر کل بهزیستی مازندران  تصریح کرد با واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی، جامعه هدف بهزیستی گسترده تر،  اثر بخشی فعالیت ها بیشتر و کیفیت خدمات بالاتر خواهد شد و نقش نظارتی بهزیستی پر رنگ ترخواهد بود

دوره آموزشی سلامت اداری، مدیریت عملکرد و صیانت از حقوق شهروندی بهزیستی استان با حضور دکتر آرام، مدیر کل بهزیستی مازندران بر گزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر آرام ضمن قدردانی از عملکرد حوزه ارزیابی و بازرسی اداره کل، با بیان اینکه با توجه به وسعت استان، مازندران در تمامی مواردِ موردِ ارزیابی ، بالاترین رتبه را دارد گفت: عملکرد، موضوعی کیفی است و برگرداندن آن به پارامتر های کمی، مشکل و پیچیده است با اینحال بهزیستی استان مازندران در ارزیابی های عملکرد همواره حائز نمره عالی بوده و از برترینها در کشور میباشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه به جز چند مرکز دولتی، تمامی فعالیت های بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده است تصریح کرد: با واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی، جامعه هدف بهزیستی گسترده تر،  اثر بخشی فعالیت ها بیشتر و کیفیت خدمات بالاتر و سهل الوصول تر خواهد شد.

وی افزود: در چنین شرایطی نقش نظارتی بهزیستی برای اینکه جامعه هدف بهترین خدمات ممکن را دریافت کند پررنگ تر از پیش خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان این مطلب که در حوزه های مختلفِ بهزیستی ، همواره بر مداخلات به موقع و زودهنگام تاکید شده است، گفت: واگذاری پرونده ها به بخش غیردولتی به مثابه واگذاری مددجو نیست و ارتباط مددجو و سازمان تحت هیچ شرایطی نباید قطع شود و در جاییکه شان و حرمت مددجو زیر سوال رود بهزیستی بلافاصله با جدیت ورود پیدا خواد کرد.

دکتر آرام با تاکید بر اهمیت صیانت از مراکز، در بحث ارزیابی خاطرنشان کرد: در هنگام ارزیابی عملکرد با تفکر بازرسی وارد مراکز نشوید و همواره با نیت کمک و هدایت، اشتباهات را اصلاح کنید. هرچند در جاییکه نیاز به برخورد قاطع و محکم بود از صراحت کافی برخوردار باشید.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه خواستار گزارش تحلیلی سالیانه از وضعیت شهرستانها در حوزه های مختلف و ارزیابی عملکرد کارکنان مراکز شد و با تاکید بر تدوین الگوی نظارتی مشخص، افزود:  نظارت هرازگاهی و رندومی جوابگو نیست بلکه باید با مشخص نمودن حیطه وظایف افراد ، تجمیع نظارت ها در یک راستا و طراحی برنامه ای مدون ، در راستای نظارت صحیح گام بردارید.

وی با اشاره به سطوح نظارتی مختلف در بحث ارزیابی عملکرد گفت: در گام نخست خود مراقبتی را با ارائه چک لیست های شرح وظایف، به مراکز ، با هدف اصلاح ایرادات تقویت کنید. در قدم بعدی به اصناف مربوطه اجازه بازرسی دهید و بازرسی های آنها را ارزیابی نمایید و در نهایت به صورت تیمی وارد عمل شوید.

دکتر آرام با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر اهمیت حقوق شهروندی  به موضوع "میز خدمت" اشاره  و عنوان کرد: در بحث میز خدمت ، تکریم ارباب رجوع و ارائه پاسخ های صریح،روشن و به موقع به مددجو را جدی بگیرید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار