رمال اینستاگرامی در مازندران دستگیر شد\

رمال اینستاگرامی در مازندران دستگیر شد

  • کد خبر: 213037
  • چاپ
  • انتشار: 06 تیر 1397 - 22:44

استنادنیوز؛رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با شیوه رمالی و دعانویسی در فضای مجازی از کاربران کلاهبرداری می کرد خبر داد

سرهنگ حسن محمدنژاد بیان کرد: امروزه بخش عمده‌ای از رمال‌ها، دعا نویس ها و کف‌بین‌ها با کوچ‌کردن به فضای ‌مجازی قربانیان خود را با راه‌اندازی سایت‌ها و پیج‌های مختلف در شبکه‌های ‌اجتماعی انتخاب می کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ، افزود: رمال های مجازی به مدد تکنولوژی و دسترسی آسان به اینترنت، با همان ادعاهای واهی دنیای مجازی با طرح رابطه با اجنه و دنیای‌ موازی و ... در پیج‌های شبکه‌های ‌اجتماعی به کسب درآمد می‌پردازند.

محمدنژاد تصریح کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان مبنی بر این که شخصی ناشناس در فضای اینستاگرام با ادعای دعا نویسی و رمالی 20 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرارگرفت .

وی، درادامه اظهار داشت: کارآگاهان پلیس فتا پس از هماهنگی با مرجع قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که یک زن بود شناسایی و دستگیر کردند.

محمدنژاد، افزود: متهم که انگيزه خود از اين عمل‌مجرمانه را کسب درآمد اعلام‌ کرده بود پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و تلاش برای شناسائي ساير قربانيان در دستور کار این پليس‌ قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران در ادامه با بیان اینکه رمالی از جرائم نوع کلاهبرداری است، گفت: رمالی سنتی و مجازی با هم فرقی ندارد و در هر دو حال متهم مرتکب انجام جرم شده‌است، از این‌رو هر کس فردی را با وعده واهی به موضوعی امیدوار و یا از امری واهی بترساند و از این طریق از او پول یا امکانات خاصی دریافت کند، مرتکب کلاهبرداری شده و مطابق قانون مجازات خواهد شد.

وی با اشاره به این که بسیاری از افرادی که سراغ رمالان می‌روند، حاضر به طرح شکایت نیستند، گفت: قربانیان حتی بعد از رسیدن به این باور که فریب خورده‌اند یا به این علت که مبلغ از دست داده ناچیز بوده است و موضوع قابل پیگیری قضایی نیست، از طرح شکایت خودداری کرده و همین مسئله باعث می‌شود تا رمالان همچنان به کار خود ادامه داده و از افراد بیشتری کلاهبرداری و کسب درآمد کنند.

رئیس پلیس‌فتا مازندران گفت: رمالان‌اینترنتی با درج مطالبی مانند حل مشکلات‌خانوادگی و زناشویی، مشکلات مالی، نوشتن دعا برای خوشبختی و پیشگویی‌آینده در کانال‌ها و گروه‌ها مختلف، با ترغیب مردم به گرفتن فال و دعانویسی، از آنها درخواست پول می‌کنند، اما هدف اصلی آنها کلاهبرداری است .

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد:در صورت مواجهه با چنین مسائلی مراتب را به پلیس‌فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، ثبت گزارش مردمی اطلاع‌دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار