افزایش سرعت ثبت نام اینترنتی خانوارها در سرشماری / ثبت اطلاعات ٢٢ هزار و ٦٨٠ نفر در ساعت\
  • بنابر اعلام رئیس مرکز آمار ایران

افزایش سرعت ثبت نام اینترنتی خانوارها در سرشماری / ثبت اطلاعات ٢٢ هزار و ٦٨٠ نفر در ساعت

  • کد خبر: 21304
  • چاپ
  • انتشار: 13 مهر 1395 - 14:23

بنابر آمارها تاکنون در اکثر استان ها مشارکت در ثبت اینترنتی خانوارها پایین تر از برآوردها بوده اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سرعت ثبت خانوارها افزایش چشمگیری داشته است

به گزارش استناد نیوز، امید علی پارسا - رئیس مرکز آمار ایران - در نشست خبری که امروز ١٣ مهر ماه در ساختمان مرکز آمار ایران برگزار شد اظهار کرد: در ١٠ روز گذشته معادل یک میلیون و ٣٧٢ هزار خانوار معادل ٥ میلیون و ٦٠٠ هزار نفر در سرشماری الکترونیکی شرکت کرده‌اند که نشان دهنده تحقق ٣٣ درصدی شرکت افراد جامعه در سرشماری الکترونیکی نسبت به پیش‌بینی‌ها با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در ایران است.

 

وی همچنین بیان کرد: تحقق این میزان رضایت بخش نیست، ولی با توجه به فرهنگ انجام کار در دقیقه ٩٠ در ایران انتظار داریم که در روزهای آتی روند شرکت مردم در سرشماری شتاب بگیرد.

 

رئیس مرکز آمار درباره استان‌هایی که همکاری آنها عالی بوده و بیش از میزان پیش بینی در سرشماری شرکت کرده‌اند توضیح داد:  استان‌های سمنان و بوشهر مشارکت آنها بیش از ١٠٠ درصد پیش‌بینی شده بود و استان‌هایی که همکاری آنها قبول قبول بود، شامل استان خواسان جنوبی، یزد، کردستان و آذربایجان شرقی بوده است. همچنین استانهایی که کمترین میزان مشارکت را دارند و زیر ٢٨ درصد از هدف استان خود در ۱۰ روز توفیق داشته‌اند. این استان‌ها شامل لرستان، همدان، کهکیلویه، اردبیل، خوزستان و گلستان است.

 

او وضعیت استان تهران را مناسب ندانست و بیان کرد: مشارکت تهران ٢٨.٥ درصد از پیش بینی ها بوده است که البته با توجه به ضریب نفوذ اینترنت این میزان قابل توجه نیست و امیدواریم طی روزهای آتی این روند تغییر کند.

 

طبق گفته پارسا، آمار مشارکت مردم در دیروز و امروز نسبت به قبل افزایش یافته است. مثلا دیروز نسبت به روزهای قبل ١٥ درصد افزایش مشارکت داشته‌ایم و امروز تا ساعت ١٠ نسبت به دیروز ٥٠ درصد افزایش یافته که این روند امید بخش است.


همچنین در روز گذشته آمار مشارکت مردم ١٤ هزار و ٨٨٠ نفر در ساعت بوده و امروز این میزان به ساعتی ٢٢ هزار و ٦٨٠ نفر رسیده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار