بازنشستگی سه هزار معلم مازندرانی در سال جاری/ دریافت وجه هنگام ثبت نام ممنوع\

بازنشستگی سه هزار معلم مازندرانی در سال جاری/ دریافت وجه هنگام ثبت نام ممنوع

  • کد خبر: 213040
  • چاپ
  • انتشار: 07 تیر 1397 - 00:22

استنادنیوز؛عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از بازنشستگی  بیش از سه هزار نفر از فرهنگیان در سال جاری خبر داد

عسگری نیکزاد ظهر چهارشنبه در نخستین نشست با خبرنگاران درباره مربیان حق‌التدریس بابیان اینکه مربیان باید بر اساس ضوابط و شرایطی جذب شوند و در استان ۵۱۱ نفر به‌صورت حق‌التدریس جذب شدند و ۷۶۳ نفر همچنان بلاتکلیف هستند.
نیکزاد درباره تغییر و تحول در آموزش‌وپرورش استان افزود: تغییرات و تحول کاری و تخصصی خواهد بود و تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نخواهیم گرفت.
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران درباره دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش آموزان بابیان اینکه دریافت وجه هنگام ثبت‌نام طبق قانون ممنوع است اظهار داشت: گرفتن هر وجهی جز پول بیمه، کتاب ممنوع است.
وی بابیان اینکه نباید مانع مشارکت و کمک داوطلبانه خانواده‌ها به مدارس شد با اشاره به وضعیت مالی دولت افزود: باید خانواده‌ها در امر تحصیل فرزندان مشارکت داشته باشند و آموزش‌وپرورش را یاری دهند اما اصالت دریافت وجه از خانواده‌ها برای ثبت‌نام ممنوع است.
نیکزاد درباره تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی با عنوان اینکه نظارت روی شهریه این مدارس انجام می‌شود گفت: شهریه مدارس غیرانتفاعی طبق ضوابطی است و خانواده‌ها دریافت وجه اضافه را گزارش کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: نرخ شهریه مدارس غیرانتفاعی طبق استانداردهایی ازجمله فعالیت‌های فوق‌برنامه، تجهیزات، شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی توسط شورای سیاست‌گذاری وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و هیچ دخل و تصرفی توسط مدیر و مؤسس انجام نمی‌شود.
وی با اشاره به استقرار پایه ۱۲ در سال جاری گفت: هنرستان‌ها نیز در سال تحصیلی جاری سه‌ساله خواهند شد ازاین‌رو به فضا در بخش کلاس و کارگاه و تجهیزات نیاز داریم.
نیکزاد درباره استقرار پایه ۱۲ اظهار داشت: از آبان سال قبل به مدیریت کردن در این بخش توجه کردیم و شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم تا دانش آموزان آسیب نبینند.
وی با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نفر از فرهنگیان سال جاری بازنشسته می‌شوند گفت: سعی کردیم همکاران به مدت یک سال فعالیت را استمرار دهند و نیمی از این همکاران در سال جاری فعالیت خواهند کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار