منطقه آزاد پشتوانه صادرات در مازندران/ نگاه بلند استاندار در حوزه صادرات / ابزار رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری وجود دارد/ بخش خصوصی مازندران آمادگی صادرات را دارد\

منطقه آزاد پشتوانه صادرات در مازندران/ نگاه بلند استاندار در حوزه صادرات / ابزار رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری وجود دارد/ بخش خصوصی مازندران آمادگی صادرات را دارد

  • کد خبر: 213044
  • چاپ
  • انتشار: 07 تیر 1397 - 15:41

استنادنیوز؛رئیس اتاق بازرگانی مازندران /منطقه آزاد پشتوانه صادرات در مازندران / نگاه بلند استاندار در حوزه صادرات / ابزار رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری وجود دارد/ بخش خصوصی مازندران آمادگی صادرات را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در هر یک از مناطق پیشنهادی نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد می تواند پیشتوانه خوبی برای صادرات غیر نفتی استان باشد.


عبدالله مهاجر افزود : تاکنون از ظرفیت های استانی در این بخش برای راه اندازی منطقه آزاد اقتصادی استفاده درستی نشده است و باید به یک تفاهم برای ایجاد منطقه آزاد برسیم و می تواند این مناطق در هر سه شهرستان پیشنهادی ایجاد شود.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی بندرامیرآباد شرایط بهتری از لحاظ زیرساختی برای ارتقاء به منطقه آزاد تجاری دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد منطقه آزاد مورد بهره برداری قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد : استان های همجوار ما با ظرفیت کمتر از مازندران دارای منطقه آزاد هستند ولی تاکنون این تعامل و تفاهم در این خطه شمال کشور با وجود ظرفیت اجرایی نشده است.

وی در ادامه با تأکید براینکه رفع مشکلات فراروی تولید می‌تواند در حال مسائل پیش روی استان مؤثر باشد تصریح کرد: پیشنهاد و افق صادرات سه‌میلیاردی دلاری در استان خوب است ولی با ابزار و شرایط فعلی تحقق این هدف ممکن نیست.

 

مهاجر با اشاره به اینکه برای رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری باید ابزارها را فراهم کنیم گفت: طی سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد و اگر نتوانیم مکانیزم درستی اتخاذ کنیم، هدف صادرات سه‌میلیاردی محقق نمی‌شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواستار شناسایی حوزه‌های صادرات و بررسی موانع و مشکلات پیش روی شد و گفت: بخش خصوصی باید ظرفیت‌ها را شناسایی و موانع فراروی را کشف کند و درمجموع بخش خصوصی آمادگی صادرات را دارد اما توان رفع مشکل را ندارد زیرا اختیارات در دست دولت است.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه بلندی درمجموعه استانداری وجود دارد گفت: در آخرین جلسه توسعه صادرات استان، مقرر شد کارگروه‌های متعدد برای شناسایی موانع و ظرفیت‌های صادرات در استان تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت که ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در هر یک از مناطق پیشنهادی نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد می تواند پیشتوانه خوبی برای صادرات غیر نفتی استان باشد.
مهاجر افزود : تاکنون از ظرفیت های استانی در این بخش برای راه اندازی منطقه آزاد اقتصادی استفاده درستی نشده است و باید به یک تفاهم برای ایجاد منطقه آزاد برسیم و می تواند این مناطق در هر سه شهرستان پیشنهادی ایجاد شود.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی بندرامیرآباد شرایط بهتری از لحاظ زیرساختی برای ارتقاء به منطقه آزاد تجاری دارد و باید از این ظرفیت برای ایجاد منطقه آزاد مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد : استان های همجوار ما با ظرفیت کمتر از مازندران دارای منطقه آزاد هستند ولی تاکنون این تعامل و تفاهم در این خطه شمال کشور با وجود ظرفیت اجرایی نشده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار