نشست کشوری دبیران کلان مناطق امایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی\

نشست کشوری دبیران کلان مناطق امایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • کد خبر: 213105
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1397 - 11:55

استنادنیوز؛نشست کشوری دبیران کلان مناطق امایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی با حضور رئیس دفتر مدیریت امار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت کشور برگزار شد

در نشست کشوري دبيران کلان مناطق امايش فناوري اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکي ، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور ، رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران و دبيران كلان مناطق امايش فناوري اطلاعات سراسر كشور در ساري برگزار شد.

دکتر سید محمود تارا، رئیس دفتر مدیریت امار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت کشوردر نشست کشوری دبیران کلان مناطق امایش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکي دسترسي اسان مردم به خدمات را جزو اولويت هاي وزارتخانه عنوان کرد و اظهار کرد: سلامت الکترونيک سبب مي شود كه مردم با پرداخت كمتر از سلامت بيشتري برخوردار باشند.

وی عدالت در ارائه خدمات را از جمله دستاوردهای پرونده الکترونیک عنوان کرد و گفت: در پرونده الکترونیک فرایندهای کاغذی حذف می شود.

دکتر تارا نظام بیمه الکترونیک را یکی از بزرگترین اقدامات وزارت بهداشت دانست و افزود: پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، پزشک خانواده و ثبت کامل دارو،ملزومات مصرفی و غیر مصرفی اولويت وزارت بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست بابیان اینکه در گذشته نگاه به فناوری اطلاعات به عنوان کار لوکس و فانتزی بوده است، اظهارکرد: امروزه به دلیل عدم بسترسازی مناسب در این زمینه نمی توانيم بسياري از برنامه هايي که ضروري است را انجام دهيم که اين مسئله اسيب هايي را وارد کرده است.

دکتر سید عباس موسوی به  اجرای پرونده الکترونیک در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در پرونده الکترونیک بیماری که به سیستم سلامت مراجعه می کند به اطلاعات قبلي درج شده مراجعه مي شود که اين مسئله مي تواند در اقتصاد سلامت موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر هوشمندسازی بیمارستان ها، گفت: هوشمندسازی بیمارستان ها سه سال آغاز شده است ولی هنوز نتوانسته ایم به شرايط مطلوب برسيم که بايد به اين مسئله توجه ويژه اي شود.

وی به پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: پرونده الکترونیک چند سال در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شده است که با اجرای ان هزینه های درمانی کاهش و کارایي سازمان افزايش پيدا مي كند.

مهندس نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز با بیان اینکه امنیت ICT برای اداره و توسعه کشور مولفه مبینی است، گفت: همه دستگاه ها معتقدند که بدون ICT بسیاری از کارهای جاری را نمی توان انجام داد بنابراین باید به ان توجه کرد.

وی به استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: فناوری اطلاعات در اینده نزدیک کارامدی حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد که برگشت ناپذیر مي شود.

مهندس جهانگرد با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه به سه بخش توجه شده است، ادامه داد: حوزه سلامت، نظام مالیات و تدارکات جزو اولویت حوزه فناوری اطلاعات است که اگر این سه بخش توجه شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار