استارت پروژه برقی‌سازی راه‌آهن گرمسارـ اینچه برون زده شد\

استارت پروژه برقی‌سازی راه‌آهن گرمسارـ اینچه برون زده شد

  • کد خبر: 213113
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1397 - 23:56

استنادنیوز؛مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: مراسم کلنگ‌زنی افتتاح پروژه برقی‌سازی راه‌آهن گرمسارـ اینچه برون در تهران و به‌صورت ویدئو کنفرانس در ایستگاه‌های ساری و گرگان برگزار شد.

یوسف گران‌پاشا اظهار کرد: طرح برقی‌سازی راه‌آهن گرمسارـ اینچه برون با هدف افزایش ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی و فعال‌سازی کریدور بین‌المللی ریلی شمال ـ جنوب به‌عنوان یکی از طرح‌های بااهمیت در توسعه روابط کشورهای شمال و جنوب و با تصویب هیأت وزیران در دستور راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه شرکت راه‌آهن بین‌المللی روسیه (RZDI) از سوی دولت روسیه به‌عنوان پیمانکار اصلی قرارداد به راه‌آهن ایران معرفی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال بیان کرد: باتوجه به اخذ مصوبه از مجلس شورای اسلامی برای تأمین وام، قرارداد این پروژه به روش EPCF و به مبلغ 1.176 میلیارد یورو، بین مدیران عامل راه‌آهن‌های ایران و روسیه امضا شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه 15درصد هزینه طرح از محل منابع داخلی کشور و 85 درصد آن از محل وام دولتی روسیه شود، اضافه کرد: این طرح از ایستگاه گرمسار واقع در کیلومتر 114 منشعب شده و پس از عبور از شهرهای مهمی از جمله فیروزکوه، پل‌سفید، ساری، بندر ترکمن و گرگان به ایستگاه مرزی اینچه‌برون می‌رسد.

گران‌پاشا یادآور شد: طول این مسیر 495 کیلومتر بوده که حدود 355 کیلومتر آن در محدوده اداره کل راه‌آهن شمال و 140 کیلومتر آن در مسیر استان گلستان و محدوده اداره کل راه‌آهن شمال شرق 2 واقع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین این طرح دارای 32 ایستگاه  و بیش از 26 کیلومتر تونل، بسته‌کاری شامل برقی‌سازی مسیر، تأمین لکوموتیوهای برقی، ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتیلکوموتیو، اصلاح مسیر و سازه‌های فنی و تونل‌ها، توسعه خطوط ایستگاه‌ها، ارتقای سیستم علائم و ارتباطات و تأمین ماشین‌آلات نگهداری و شبکه برق بالاسری است.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اعلام اینکه براساس توافق صورت گرفته، مدت قرارداد پروژه از زمان باز شدن LC به مدت چهار سال است، گفت: باتوجه به آخرین هماهنگی انجام شده، مراسم کلنگ‌زنی افتتاح پروژه ساعت 15 روز دوشنبه 11 تیر ماه امسال در تهران و به‌صورت ویدئو کنفرانس در ایستگاه‌های ساری و گرگان برگزار خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار