افزایش 28 درصدی سهم صنعت و معدن در اشتغال استان\

افزایش 28 درصدی سهم صنعت و معدن در اشتغال استان

  • کد خبر: 213137
  • چاپ
  • انتشار: 13 تیر 1397 - 19:11

استنادنیوز؛رئیس سازمان  صنعت  و معدن و تجارت مازندران محمدپورعمران با اشاره به افزایش سهم اشتغال در صنعت و معدن  گفت: این سهم در استان به 28.5 درصد رسید

محمد محمدپورعمران صبح امروز در نشست خبری مدیران صنعتی مازندران با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: خوشبختانه چند سال گذشته ضرورت گذار از اقتصاد تک بعدی مورد توجه قرار گرفت وعلاوه بر بخش کشاورزی، بخش‌های دیگر اقتصاد نیز  فعال‌تر  و پویاتر شده است.
وی افزود:توجه به زیر ساخت های صنعتی و معدنی و حضور در بخش گردشگری، اقتصاد استان را به سمت اقتصاد مستحکم تر و دارای ظرفیت بیشتر، جهت رشد اقتصادی و اشتغال و درآمد  بیشتر سوق داد.
محمدپور با اشاره به افزایش سهم اشتغال در صنعت و معدن  گفت: این سهم در استان به 28.5 درصد رسید و در حالیکه در بخش کشاورزی که متناسب با نیاز و افلیم استان است این روند حدود 20درصد بوده است و در زمینه فعالیت بخش دولتی باید به گونه‌ای باشد که منجر به توسعه زیرساخت و بهبود فضای کار باشد
وی افزود: در زمینه شاخص فضای کسب و کار سال گذشته مازندران رتبه نخست را در کشور کسب کرد. بیش از دو هزار و 800 مصوبه کارگروه تسهیل استانی و شهرستانی داشته که 60 درصد اجرا شد و تلاش داریم باقی آن نیز اجرا شود.

رئیس سازمان  صنعت  و معدن و تجارت مازندران گفت: مسئله برنج به عنوان نخستین محصول کشاورزی برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است که سازمان صنعت معدن و تجارت در زمینه بسته بندی و تجارت برنج دستگاه همکار در کنار جهاد کشاورزی و علوم پزشکی است تا توسعه اقتصاد برنج و ارتقا سهم برنج در کشور گام بردارد.

محمدپور تصریح کرد: در کالاهای اساسی، پوشاک و میوه ثبات قیمت داریم و در سال گذشته 246 هزار مورد بازرسی شد که در این زمینه 14 هزار و 154 پرونده تخلف تشکیل شد که مهم‌ترین تخلف  عدم درج قیمت و گرانفروشی بود.

این مسئول ادامه داد: بهترین روش  جهت کنترل مشکلات امروز این است که سرمایه‌ها را در قالب سهام بورس هدایت کنیم.

وی گفت: سال گذشته 58 واحد صنعتی احیا شدند و در مدار تولید قرار گرفتند که در بخش رونق تولید 181 مورد تسهیلات با 204 میلیارد تومان پرداخت انجام شد که در رتبه ششم کشور قرار  داریم.

این مسئول گفت: در بودجه 97 تسهیلات فراگیر که در دستور کار قرار دارد که درخواست ما این است که یارانه تسهیلات دو تا شش درصد صورت گیرد و 15 درصد تسهیلات در روستا مربوط به مشاغل خرد در دستور کار قرار دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار