افزایش مساحت فضاهای شهرک‌های صنعتی مازندران\

افزایش مساحت فضاهای شهرک‌های صنعتی مازندران

  • کد خبر: 213138
  • چاپ
  • انتشار: 13 تیر 1397 - 19:45

استنادنیوز؛موسوی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار کرد مهم‌ترین استراتژی در چند سال گذشته این است که بتوانیم شهرک های موجود را توسعه دهیم

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 40 شهرک و ناحیه صنعتی در استان با مساحت کوچک  داریم که زیر50 هکتار است و به دلیل اقلیم و جغرافیای استان، امکان استقرار یک یا چند واحد بزرگ صنعتی در شهرک های صنعتی دشوار است ومهم‌ترین استراتژی در چند سال گذشته این است که بتوانیم شهرک های موجود را توسعه دهیم و مساحت مکان‌هایی که مزیت دارند را افزایش دهیم که هزار هکتار به فضای موجود شهرک‌ها اضافه شد که مساحت شهرک‌ها هزار و 923 هکتار بود و 57 درصد فضا افزایش یافته است.

سید مصطفی موسوی افزود: نخستین شهرک صنفی غیردولتی برنج در آمل، بنکداران، مبلمان در بابلسر و آهن آلات بهشهر  در دست اجرا است.

وی تصریح کرد:  ایجاد  و تامین زیرساخت واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین رسالت ما بوده که در بحث محیط زیست نیز سال گذشته  تصفیه‌خانه جویبار و بشل اتمام شد و دو تصفیه خانه دیگر نیز در حال اقدام است.

موسوی گفت: بانک اطلاعات جامع و کامل واحدهای صنعتی استان تهیه شد و اطلاعات دقیق و مشکلات بررسی شد که به صورت میدانی مشکلات واحدها موردبررسی قرار می‌گیرد تا  مسائل را برطرف کنیم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران نیز گفت: تنها راهی که ما داریم بتوانیم با تکیه بر تمام ظرفیت مشکلات واحدها را برطرف کنیم که با برطرف کردن آن بار اشتغال و تولید را صنعت بکشد.

موسوی گفت: تامین منابع مالی مشکلات مالی بسیاری از واحدهای تولیدی است که 70 درصد واحدها دچار این مشکل هستند و متاسفانه افرادی تحت این عناوین تسهیلات رادریافت کردند که بسیاری از تسهیلات  به معوقات تبدیل شد که با دستور استاندار، کارگروهی جهت پیگیری  بانک‌هایی که واحدهای تولیدی را تملک کردند مورد بررسی قرار گیرد و ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: همه واحدهای صنعتی و تولیدی به سمت تامین گاز واحدهای صنعتی و تولیدی بود که در چهار سال گذشته، 9 شهرک و ناحیه صنعتی استان گازرسانی انجام شد.

سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: مشکلات اقتصادی زیاد است که باید قوانین و مقررات به گونه‌ای باشد که تمام رویه ها به نفع تولید و واحدهای تولیدی باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار