هشدار دومین بانک بزرگ آمریکا درباره سیاست «صادرات صفر» نفت ایران\

هشدار دومین بانک بزرگ آمریکا درباره سیاست «صادرات صفر» نفت ایران

  • کد خبر: 213163
  • چاپ
  • انتشار: 16 تیر 1397 - 07:16

استنادنیوز؛ دومین بانک بزرگ آمریکا هشدار داد در صورتی که دولت این کشور تصمیم به قطع کامل صادرات نفت ایران بگیرد، بهای نفت در بازارهای جهانی به بیش از ۱۲۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش خواهد یافت.

بانک سرمایه‌گذاری «مریل لینچ» که زیر نظر «بنک آو آمریکا» (بانک آمریکا) فعالیت می‌کند روز جمعه اعلام کرد در صورتی که دولت آمریکا بتواند مطابق آنچه تمایلش را ابراز کرده تا 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) صادرات نفت ایران را به صفر برساند، بهای نفت در بازارهای جهانی ممکن است به 120 دلار به ازای هر بشکه افزایش پیدا کند. 

«بانک آو امریکا» در فهرست بزرگترین بانک‌های آمریکا دومین بانک از نظر میزان دارایی‌ها به شمار می‌رود. این بانک تا پایان سال 2016، بیست و ششمین شرکت بزرگ در آمریکا بر اساس میزان کل درآمد بوده است. 

طبق گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، «فرانسیسکو بلانچ»، رئیس بخش تحقیقات درباره کالاهای جهانی و مشتقات در بانک سرمایه‌گذاری «مریل لینچ» گفت: «از نظر ما، قطع کامل صادرات نفت ایران اقدامی است که مدیریت آن بسیار دشوار است و احتمالاً افزایش بهای نفت به بالای 120 دلار به ازای هر بشکه را در پی خواهد داشت.»

وی اضافه کرد: «در حال حاضر، ابهام پیرامون سیاست دولت آمریکا موجب کاهش صادرات و افزایش نفت ایران در ذخایر شناورها شده است.»

  «سی‌ان‌بی‌سی» نوشته تحلیل‌گران درباره اینکه آمریکا حتی بتواند نیمی از 2.4 میلیون بشکه صادرات نفت ایران در روز را کاهش بدهد ابراز تردید کرده‌اند، اما اظهارنظر برخی مقام‌های این کشور درباره امکان رساندن صادرات ایران به صفر باعث بالا رفتن انتظارات در میان برخی شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار