هشدار سازمان مدیریت بحران، سرما در راه بازگشت\

هشدار سازمان مدیریت بحران، سرما در راه بازگشت

  • کد خبر: 21318
  • چاپ
  • انتشار: 08 آذر 1395 - 21:27

سخنگو و معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران با اشاره به ورود دوباره موج سرما به کشور و لزوم آمادگی هموطنان در این زمینه گفت: هموطنان با توجه به تعطیلی های پیش رو با آگاهی کامل از وضعیت جوی برای سفر اقدام کنند و برای تردد در جاده ها حتما برنامه ریزی داشته باشند.

بهنام سعیدی : موج جدیدی از سرما از چهارشنبه هفته جاری کشور را دربرخواهد گرفت و شاهد کاهش محسوس دما در کشور و بارش نزولات جوی برف و باران خواهیم بود.
وی ادامه داد: بر اساس اخطاریه شماره 57 و93 سازمان هواشناسی کشور که در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار داده شده است از بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری، شاهد ورود سامانه بارشی از غرب کشور خواهیم بود که به تدریح دامنه فعالیت آن، مناطق مرکزی کشور و تهران را در برخواهد گرفت.
او تصریح کرد: در این مدت، بارش باران پیش بینی شده که همراه آن شاهد سرمای محسوس هم خواهیم بود و این بارش ها در ارتفاعات مناطقی از کشور همراه با بارش برف و در جنوب غرب و غرب کشور همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
سعیدی به احتمال وقوع رعد وبرق و همچنین وزرش باد شدید در برخی مناطق کشور نیز اشاره کرد و گفت: این شرایط جوی در روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته برای استان های کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان،‌ چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس پیش بینی می شود.
معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: طبق پیش بینی انجام شده توسط سازمان هواشناسی کشور، احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نیز وجود دارد و خطر صاعقه نیز در برخی مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت که هموطنان باید ملاحظات لازم ایمنی را مد نظر داشته باشند.
سعیدی درادامه افزود: از روز پنجشنبه این هفته تا جمعه، از شدت بارش ها کاسته خواهد شد که البته گاه با رگبار موقت همراه با رعد و برق خواهد بود که این شرایط بیشتر در دامنه های جنوبی البرز و مناطق کوهستانی و مرکزی کشور دراستان های آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، زنجان، قزوین، غرب اصفهان، البرز و تهران حاکم خواهد بود.
وی در عین حال از هموطنان خواست با رعایت جوانب احتیاط ایمنی برای جلوگیری از صدمات احتمالی ناشی از صاعقه، از تردد در مناطق کوهستانی در غرب و جنوب غرب کشور بپرهیزند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از هموطنان خواست تا در حین سفر به مناطق سردسیر کشور حتما آذوقه مناسب و کافی، البسه گرم همراه خود داشته باشند تا در صورت بروز مشکل احتمالی دچار مشکل نشوند.
سعیدی افزود: هموطنان از برپا کردن چادر در مسیل ها و حاشیه و بستر رودخانه حتی به طور موقت خودداری کنند.





telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار