تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر /آموزش فرهنگ تفکیک به بیش از 25000 نفر\
  • عباس رجبی اظهار کرد:

تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر /آموزش فرهنگ تفکیک به بیش از 25000 نفر

  • کد خبر: 213180
  • چاپ
  • انتشار: 16 تیر 1397 - 11:03

استنادنیوز؛سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز مازندران عنوان کرد آموزش شهروندی برای کمتر تولید کردن زباله و تفکیک از مبدا امری بسیار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، عباس رجبی، سرپرست این سازمان، در گفتگویی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا در شهر ساری باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: آموزش شهروندی برای کمتر تولید کردن زباله و تفکیک از مبدا امری بسیار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با تحقق فرهنگ تفکیک زباله، علاوه بر کنترل تولید زباله، مدیریت در خرید و اقتصاد خانواده و تفکیک زباله انجام می‌شود که در نتیجه فرهنگی در جامعه رواج می‌یابد که علاوه بر سوددهی روزانه با توجه به تولید بالای زباله، می‌تواند برای شهر بسیار مفید واقع شود.

اجرای موفق آموزش چهره به چهره/ آموزش فرهنگ تفکیک به بیش از 25000 نفر

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان با اشاره به جدیت در اجرای طرح جامع آموزش تفکیک زباله در شهر ساری، بیان داشت: اگر بتوانیم در عرصه آموزش شهروندی و ترویج برنامه‌های مرتبط با این عرصه، مشارکت‌های مردمی را جلب کنیم توانسته‌ایم گامی بزرگ در شهر ساری برداریم.

وی ادامه داد: کارشناسان آموزشی سازمان در مجموع فعالیت های خود در مدارس، ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مجتمع های مسکونی، مساجد، باشگاه ها، سراهای تداوم و همچنین با شرکت در مراسم پاکسازی ها، جلسات و سایر برنامه های فرهنگی شهر تاکنون به بیش از 25 هزار نفر آموزش فرهنگ صحیح تفکیک را داده اند.

تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری بیان داشت: میزان پوشش پسماندهای شهری جمع آوری شده توسط طرح تپش در سه ماه گذشته، باتوجه به همکاری شهروندان رضایت بخش بوده که برای پیشرفت بیشتر در این طرح نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان و دستگاه های اجرایی هستیم.

رجبی با اشاره به اینکه منطقه دو شهر ساری به عنوان فعال ترین منطقه بیشترین مشارکت را در این امر داشته است، گفت: در همین راستا تعداد کلبه های تفکیک در آغاز طرح 29 کلبه بوده که در پایان دی ماه 96 به 34 کلبه افزایش یافته که هم اکنون با پیشرفت طرح و مشارکت شهروندان، تعداد این کلبه ها در سطح شهر به 49 کلبه رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است لذا جمع آوری زباله ها به صورت جداگانه  نقش موثری در کاهش اثرات سوء زیست محیطی و همچنین پاسخگویی به بخشی از هزینه های سنگین دفع زباله دارد.

آموزش و فرهنگ سازی اولویت طرح

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری افزود: در زمینه اطلاع و فرهنگ سازی و اجرای طرح تفکیک از مبدا در شهر ساری، این سازمان از سال گذشته مستقیما این طرح را به صورت پایلوت شروع کرد و هم اکنون با مشارکت بیشتر و فعال شهروندان، پس از آموزش و فرهنگ سازی در حال اجرا می باشد .

رجبی هدف از اجرای طرح تفکیک زباله را تغییر نوع نگاه و نگرش شهروندان در نحوه برخورد با پسماند زباله ها برشمرد و اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله وحفظ محیط زیست، صرفه جویی در هزینه های جمع آوری پسماند و کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت از عمده اهداف اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهر ساری است.

در پایان، این مسئول خاطرنشان کرد: روزانه 220 تن زباله در این شهر جمع آوری می شود که با توجه به اجرای طرح تفیک زباله و همکاری شهروندان میزان پسماند شهری کاهش خواهد یافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار