منافقان همانند سگانی هستند که برای کشورهای اروپایی دم تکان می‌دهند\

منافقان همانند سگانی هستند که برای کشورهای اروپایی دم تکان می‌دهند

  • کد خبر: 213181
  • چاپ
  • انتشار: 16 تیر 1397 - 11:13

استنادنیوز؛نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منافقان را همانند سگانی دانست که برای کشورهای اروپایی دم تکان می‌دهند

 آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: خداوند متعال در سوره "انسان" ویژگی‌های یک خانواده قرآنی را بیان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه از دیدگاه اسلام خانواده مطلوب خانواده‌ای است که در آن به تکالیف شرعی عمل می‌شود عنوان کرد: انفاق کردن یکی دیگر از ویژگی‌های خانواده مطلوب از نظر اسلام است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه انفاق کردن باید صرفا برای کسب رضای خدای متعال باشد بیان کرد: هر خانواده‌ای که به قوانین الهی پایبند است و انفاق می‌کند نباید از کسی که به او انفاق می‌کنند توقعی داشته باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان برای انجام تکالیف شرعی مانند پرداخت خمس و زکات توقعی از دیگران داشته باشند تصریح کرد: سومین ویژگی یک خانواده مطلوب از نظر اسلام اخلاص و داشتن خلوص نیت است.

وی با اعلام اینکه انسان‌ها نباید در قبال خدمت کردن به مردم از آن‌ها توقع جبران داشته باشند گفت: یکی از دلایلی که دعاهای ما در طول زندگی مستجاب نمی‌شود این است که نیت ما به طور کامل برای رضای خدا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر لزوم رعایت تقوای الهی توسط مسلمانان خاطرنشان کرد: گناه کردن عاملی است که انسان را ذلیل کرده و به ذلت می‌اندازد و تنها راه مقابله با آن هم رعایت تقوا است.

فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) عنوان داشت: این امام بزرگوار 65 سال عمر کرد و او را "شیخ الائمه" می‌نامیدند و همچنین با زهری که به او خورانده شد به شهادت رسید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دوران امامت امام صادق(ع) شکوفاترین دوران گسترش فرهنگ و معارف اسلام بود خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار شاگردان بسیاری داشت که هر کدام از آن‌ها یکی از علمای بزرگ تاریخ هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز فتنه‌ 18 تیر و وقایع دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز شاهد هستیم منافقانی که در در دوران انقلاب بسیجیان و افراد مومن را به جرم حمایت از اسلام و انقلاب به شهادت می‌رساندند برای ما چنگ و دندان نشان می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منافقان را همانند سگانی دانست که برای کشورهای اروپایی دم تکان می‌دهند و گفت: به بازماندگان این گروهک نصیحت می‌کنم که توبه کنند زیرا خدای متعال به توبه‌کنندگان توجه می‌کند.

فلاحتی با اشاره به شهادت شهید انصاری استاندار فقید گیلان اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که از شهدای ما نام نیک بر جا مانده و چیزی جز لعن و نفرین شامل حال منافقان نشده است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه دشمنان انقلاب در تلاش هستند تا میان مردم و دستگاه‌های حکومتی تفرقه ایجاد کنند عنوان کرد: همه مردم باید هوشیار باشند و بدانند فتنه‌ها در پیش است.

وی با تاکید بر اینکه منافقان و دشمنان انقلاب در تلاش هستند از مطالبات برحق و مظلومانه مردم سوءاستفاده کند بیان کرد: حضور آگاهانه مردم در تمامی عرصه‌ها قطعا" این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن روز ملی عفاف و حجاب تصریح کرد: این روزها که با جوانان و مردم دیدار می‌کنم می‌بینم که همه آن‌ها از وضعیت حجاب گلایه‌مند هستند.

فلاحتی با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف در شورای فرهنگی استان گیلان مطرح می شود خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با بسیاری از مراجع تقلید دیدار داشتم و همه آن‌ها مردم گیلان را مردم صاف و بی‌ریا می‌دانستند‌.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه به گفته آیت‌الله سبحانی شیعه شدن مردم آذربایجان به واسطه شیعه شدن مردم گیلان رخ داده است گفت: وجود آل‌بویه سبب شد تا مردم گیلان شیعه شده و این تشیع را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب باید بر اساس تدبیر و تدبر بررسی و مشکلات آن برطرف شود خاطرنشان کرد: از همه مسئولان گیلان می‌خواهم تا برنامه‌های خود را در حوزه حجاب و عفاف براساس منطق اجرایی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف برنامه خاصی در استان گیلان اجرا نشده است عنوان داشت: به‌زودی برنامه‌های خود را در حوزه حجاب و عفاف اعلام می‌کنم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار