وحشت ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست از آموزش کماندوهای دریایی در اعماق خزر\

وحشت ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست از آموزش کماندوهای دریایی در اعماق خزر

  • کد خبر: 213202
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1397 - 08:22

استنادنیوز؛ یک تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در رابطه با قدرت عناصر این یگان می‌گوید که آنها در اعماق دریای خزر و سواحل آن مستقر هستند و همواره آموزش‌های مختلفی را برای اجرای عملیات‌های گسترده می‌بینند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی از طریق گزارشی که از یگان های ویژه گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس منتشر کرد، از حجم نگرانی و وحشت ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به توانمندی‌های نیروهای مقاومت خبر داد که می‌تواند رژیم اسرائیل را غافلگیر کند. 

این گزارش که توسط شبکه خبری قدس به عربی ترجمه شده، نمونه‌ای از توانمندی‌های نخبگان دریایی وابسته به گردانهای القسام را نشان می‌دهد که تجهیزات بسیار پیشرفته و گرانبهایی در اختیار دارند که در بزرگترین کارخانه‌های متخصص در این زمینه تولید شده است. 

بر اساس این گزارش عناصر یگان های مذکور بدون توقف به آموزش‌های خود ادامه می‌دهند و همچنان منتظر زمان موعود و آغاز عملیات در رژیم صهیونیستی هستند. 

گزارش این شبکه تلویزیونی با سخنان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آغاز می‌شود که در ساحل نوار غزه راه می‌رود و به عناصر جهاد و مقاومت و نیروهای ویژه کماندوهای دریایی گردانهای القسام تبریک می‌گوید. 

یک تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در رابطه با قدرت عناصر این یگان می‌گوید که آنها در اعماق دریای خزر و سواحل آن مستقر هستند و همواره آموزش‌های مختلفی را برای اجرای عملیات‌های گسترده می‌بینند. 

 کماندوهای دریایی حماس

یکی از صهیونیست‌ها که در این فیلم  صحبت می‌کند، از نگرانی خود در این رابطه خبر داده و می‌گوید که غزه دیگر مانند قبل نیست و دریای آن نیز مانند قبل نیست. صدها تن از کماندوهای وابسته به جنبش حماس در  دریا مستقر هستند که انگیزه‌های بسیار بالایی دارند. 

وی می‌افزاید: این یگان می‌تواند خطر بزرگی ضد اهداف اسرائیلی به شمار رود. آنها نیز  این را می‌دانند، چرا که هنگامی که دستیابی به اهداف مختلف [در سرزمین‌های اشغالی] برای آنها مشکل می شود، از مسیرهای دریایی استفاده می‌کنند. 

این گزارش تصویری در بخشی دیگر به تجهیزات مورد استفاده در این یگان بسیار پیشرفته اشاره می‌کند که برخی از آنها لباس‌های غواصی و تجهیزات مربوط به آن هستند. این تجهیزات باعث می‌شود فرد بتواند مدت بیشتری را در زیر آب سپری کند. آنها همچنین قایقها و موتورهای دریایی و مین‌ها و تسلیحات مخصوص برای مبارزه در زیر آب  با خود دارند که برخی از آنها به داخل غزه قاچاق شده و برخی دیگر در داخل نوار غزه تولید شده است. 

 کماندوهای دریایی حماس

این گزارش صهیونیستی بار دیگر ایران و حزب الله را به کمک به جنبش حماس در تاسیس این یگان و آموزش و تجهیز نیروهای آن به تسلیحات و تجهیزات مختلف متهم کرده است.  گزارش مذکور نتوانسته هویت فرمانده این یگان محرمانه را کشف کند، اما در عین حال مدعی می‌شود که وی یکی از افراد نزدیک به محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام و مروان عیسی معاون وی است. 

این فیلم در ادامه به پخش نگرانی‌های افسران رژیم صهیونیستی از یگان مذکور اشاره کرده است. یکی از این افسران می‌گوید که عناصر حماس ممکن است از هر مکانی خارج شود تا بخواهند عملیات خود را اجرا کنند و اسرائیلی‌ها یا کشتی‌های جنگی و قایق‌ها و مواضع استراتژیک آنها را هدف قرار دهند. 

وی  می‌افزاید که عملیات زکیم که در آن تعدادی از کماندوهای یگان ویژه وابسته به گردانهای القسام وارد عمل شده و نیروهای اسرائیل را هدف قرار دادند، به الگوی مبارزاتی یگان مذکور تبدیل شده است.

این گزارش صهیونیستی همچنین به تعدادی از عملیات‌های صورت گرفته توسط عناصر این یگان اشاره کرده و می‌گوید که آنها به یک قدرت سازماندهی شده و بسیار مجهز تبدیل شده‌اند.

تونل‌های حماس

این گزارش در عین حال تلاش دارد با اشاره به عملیات صورت گرفته توسط ارتش رژیم صهیونیستی ضد تونل‌های مورد استفاده نیروهای مقاومت، اندکی به افکار عمومی شهرک نشینان صهیونیست آرامش دهد. 

این در حالی است که جنبش حماس اخیراً اعلام کرده است که عملیات رژیم صهیونیستی ضد تونل‌های نوار غزه تنها در مورد تونل‌هایی اتفاق افتاده که استفاده از آنها به دلایل مختلف متوقف شده و بسیاری از این تونل‌ها که الان مورد استفاده است، توسط رژیم صهیونیستی شناسایی نشده است. 

این فیلم صهیونیستی در ادامه به انگیزه‌ها و رویاهای کودکان غزه برای پیوستن به این یگان اشاره کرده و می‌افزاید که اردوهای تابستانی  برای جذب جوانان در غزه  تشکیل می‌شود تا آنها را نسبت به فنون نظامی آموزش دهد. 

بسیاری از تصاویر استفاده شده در این فیلم ویدیویی پیش از این توسط گردانهای القسام منتشر شده است، البته گردان‌های القسام هیچ واکنشی نسبت به انتشار این گزارش نشان نداده‌اند/مشرق



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار