۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در مجلس تصویب شد\

۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در مجلس تصویب شد

  • کد خبر: 213224
  • چاپ
  • انتشار: 21 تیر 1397 - 10:06

استنادنیوز؛ نماینده مردم شرق مازندران گفت:مجلس اعتقاد دارد که باید از تولیدکنندگان خود در بازار بین الملل حمایت شود و در این راستا ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی تصویب شد و این جایزه صادراتی می تواند از کالاهای ما حمایت کند.

علی محمد شاعری در اولین همایش توسعه صادرات از مسیر خزر با بیان اینکه سرمایه گذاری اقتصادی و تقویت حمل و نقل پیشران توسعه در بندر امیرآباد است اظهار داشت:تاکنون شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام و حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده ای ایمن و مطمئن با قوت در حال شکل گیری است.

وی افزود: حمل و نقل دریایی یکی از راههای مهم برای توسعه صادرات است اما با توجه به اینکه سهم خوبی در تولید داریم سهم قابل توجه در صادرات نداریم و باید تولیدات صادرات محور باشد تا توسعه اتفاق بیفتد ازاینرو دولت و مجلس بنا دارند تا با همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه گام بردارد.

وی گفت: ۱۲۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم که در بسیاری از موارد سرآمد هستیم و کشور ما در مرکبات، سیب، کشمش، خرما، زعفران و گیاهان دارویی و محصولات دائمی وضعیت نسبی ایران بی نظیر است.

این نماینده گفت: مجلس اعتقاد دارد که باید از تولیدکنندگان خود در بازار بین الملل حمایت شود و در این راستا ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی تصویب شد و این جایزه صادراتی می تواند از کالاهای ما حمایت کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در محلس یادآور شد: ۲۰ درصد سرمایه صندوق توسعه کشاورزی به صادرات اختصاص یافت که سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان از این مقدار به صادرات اختصاص یافت و انتظار استفاده بیشتری بود.

شاعری کفت: کمیته های صادراتی ما در استان فعال شده و باید ضعف گذشته برداشته شود و زیرساخت صادرات بنادر شمالی فراهم شد.

وی افزود: حمل و نقل رو رو ریلی در بندرامیرآباد در حال انجام و از پنج راه شبکه حمل و نقلی بندر به زودی به اتمام می رسد و در مجموع در بخش اقتصادی بیش ازشش هزار میلیارد تومان در بندرامیرآباد سرمایه گذاری شد که پیشران توسعه صادرات بندر است.

وی گفت: مدیریت گمرک در بندرامیراباد ارتقا خواهد یافت و اداره کل مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه غرب مازندران متطقه گردشگری و شرق مازندران قطب صنعتی است، یادآور شد: برای تهیه زمین در شرق مازندران محدودیت نداریم و دو هزار هکتار زمین فعلی و پشتیبان در اختیار بندرامیرآباد است.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری جدی در پتروشیمی و پالایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیراباد در دست انجام و شرایط برای توسعه فراهم است و امیدواریم جهش شکل بگیرد و توسعه انجام شود.

شاعری گفت: در زمینه چوب باتوجه به تنفس جنگل باید چوب خود را از روسیه تامین کنیم و برای خوراک دام، ذرت و سویا بندرامیراباد ظرفیت خوبی است و جهش ملی در توسعه صادرات با تکیه بر ظرفیت داخلی باید مورد توجه ویژه باشد و بندرامیراباد ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

شاعری گفت: از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت می کنیم و اعتقاد داریم باید بندرامیراباد میدان دار توسعه اقتصادی باشد و باید ظرفیت های لازم ایجاد شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار