اهدای عضو دختر دانشجو به 5 نفر زندگی دوباره بخشید / عدم توجه مسئولان به وصیت ساده این دختر\
  • اهدای عضو اهدای زندگی

اهدای عضو دختر دانشجو به 5 نفر زندگی دوباره بخشید / عدم توجه مسئولان به وصیت ساده این دختر

  • کد خبر: 21324
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1395 - 15:01

شیدا زارعی دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه شرافت تهران که به دلیل سردرد شدید به بیمارستان منتقل شده بود، شامگاه سه شنبه دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش استناد نیوز، شیدا زارعی دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه شرافت تهران که اوایل هفته جاری بر اثر سردرد شدید به بیمارستان منتقل شده بود، شامگاه سه شنبه دچار مرگ مغزی شد. خانواده این دانشجوی 21 ساله قائمشهری بنا بر وصیت دخترشان ، اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

پدر شیدا زارعی که از جانبازان جنگ تحمیلی است در مورد این ایثار دخترش گفت:  اهدای عضو را همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) انجام دادیم تا بیمارانی که در انتظار دریافت عضو بودند ، زندگی دوباره بگیرند. وی افزود، دخترش ایثار و شجاعت را از رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آموخته بود


محمدرضا زارعی در ادامه گفت : طبق خواسته و وصیت نامه دخترم ، درصدد هستیم تا پیکرش را به قائمشهر منتقل کرده و در آرامگاه کفشگرکلا دفن کنیم.

 

اما مسئله ناخوش آیندی که افتاده این است که علارغم پیگیری های صورت گرفته توسط پدر شیدا زارعی برای عمل به وصیت دخترش برای تدفین در آرامگاه کفشگرکلا در کنار مادربزرگش، تا کنون این امر محقق نشده و هیئت امنای این آرامگاه از آن ممانعت کردند و مسئولین شهری هم پاسخگوی خواسته این خانواده داغ دار که با از دست دادن دخترشان زندگی دوباره به 5 بیمار دیگر بخشیده اند، نبودند و این مسئله گلایه شدید خانواده آن مرحومه را به همراه داشته است.

زارعی با ابراز تاسف از بی توجهی مسئولان قائم شهر به این کار ایثارگرانه اظهار داشت : در همه شهرستان ها از کسانی که اعضایشان را اهدا می کنند تجلیل می شود و مسئولان شهرستان ها از خانواده ها دلجویی می نمایند اما در قائم شهر بر روی زخم ما نمک می پاشند و مسئولان هیچ اقدامی در راستای تکریم و تجلیل صورت ندادند و حتی پاسخگو هم نیستند .
وی در پایان گفت : تعیین محل تدفین دختر فداکارم خواسته زیادی نیست که مسئولان قائم شهر قادر نباشند آن را به اجرا بگذارند و من در نامه ای به رئیس جمهور بدون تردید این کم کاری اهمال مدیران و مسئولان شهرستان قائم شهر را اطلاع رسانی خواهم کرد.


پیکر این دختر جوان دانشجو که مرگش به پنج هموطن نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید ، روز پنجشنبه به زادگاهش قائمشهر انتقال می یابد و روز جمعه هم تشییع می شود.

 

پایگاه خبری استناد نیوز از این طریق همدردی خود را با این خانواده اعلام می دارد و از مسئولان شهری قائمشهر انتظار دارد در جهت تشویق و ترویج این حرکت پسندیده اهدای عضو، به تجلیل از این خانواده بپردازد و خواسته کوچک این خانواده که انجام وصیت دخترشان است را اجابت نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار