به آلمان، فرانسه و انگلیس اعتمادی نیست/خروج توتال 40 میلیون دلار به کشورمان خسارت زد\

به آلمان، فرانسه و انگلیس اعتمادی نیست/خروج توتال 40 میلیون دلار به کشورمان خسارت زد

  • کد خبر: 213245
  • چاپ
  • انتشار: 23 تیر 1397 - 08:19

استناد؛ عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت : به عنوان مثال هم اکنون شرکت اروپایی توتال از ایران خارج شد که این اقدام در ابتدا 40 میلیون دلار به کشورمان خسارت وارد کرد.


عزت الله یوسفیان ملا در خصوص توافق سه کشور اروپایی برای حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار، گفت: با توجه به اینکه اعداد و ارقام ارتباط مالی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با جمهوری اسلامی ایران قابل توجه نیست، این اقدام نمی تواند اهمیت دوچندانی داشته باشد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بنابراین به نظر می رسد برای تشدید اثرگذاری حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار، باید اتحادیه اروپا به صورت جمعی بر سر این موضوع تفاهم کنند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که اعمال سلیقه در معادلات مالی و اقتصادی وجود خواهد داشت از این رو اعمال این تصمیم با چند کشور محدود می تواند مانع دستیابی به نتایج مثبت شود؛ بنابراین اگر پارلمان اروپا این موضوع را به قانون تبدیل کند، 26 کشور باید آن را اجرایی کنند و تخطی از آن امکان پذیر نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها در مذاکرات برجام بر موضوع حمایت عملی بر تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرده اند، اظهار کرد: البته نباید از این نکته غافل شد که گاهی اوقات اروپایی ها برای دریافت امتیاز دست به چنین اقداماتی می زنند لذا اعتمادی به این رفتار سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هم اکنون شرکت اروپایی توتال از ایران خارج شد که این اقدام در ابتدا 40 میلیون دلار به کشورمان خسارت وارد کرد لذا نمی توان به این مهم توجه خاصی داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار