مدیریت دانش بهره وری دستگاه های دولتی را افزایش می دهد\

مدیریت دانش بهره وری دستگاه های دولتی را افزایش می دهد

  • کد خبر: 213256
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1397 - 10:27

استنادنیوز ؛مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد معمولاً دستگاه های دولتی تمایل به کندی در روند کار دارند که با مدیریت دانش می توان بهره وری را افزایش داده و به بهینه سازی عملکرد سیستم کمک کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در کارگاه تخصصی مدیریت دانش که در اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت دانش موجب تجمیع تجارب و بهره مندی از اندوخته های ارزشمند می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش باعث می شود که هر دستگاهی یک سازمان یادگیرنده باشد، تصریح کرد: معمولاً دستگاه های دولتی تمایل به کندی در روند کار دارند که با مدیریت دانش می توان بهره وری را افزایش داده و به بهینه سازی عملکرد سیستم کمک کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به یکی از مهم ترین شاخه های مدیریت دانش، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین بحث در این زمینه این است که نخبگان و خبرگان سیستم شناسایی شوند تا به عنوان سرمایه های انسانی در جایگاه های مهم مورد استفاده قرار گیرند.

نیکزاد مستندسازی تجارب بازنشستگان را نیز از دیگر مهمات مدیریت دانش بیان کرده و گفت: باید بتوانیم سازوکاری در پیش گیریم که تجارب بازنشستگان و مدیران سابق به رشته تحریر درآمده و به اشتراک گذاشته شود تا بتواند به عنوان الگوی راهبردی برای کارکنان فعلی مورد استفاده باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: مدیریت دانش فرصتی است که دستگاه به وسیله آن می تواند نقشه راه مشخصی داشته و براساس این نقشه راه، در مسیری درست حرکت کرده و برای اجرای سیاست های سازمان انگیزه های لازم را ایجاد کند.

وی با اشاربه به اهمیت مدیریت دانش در سازمانی همچون آموزش و پرورش ابراز کرد: آموزش و پرورش مهد انسان های شایسته ای است که می توانند جامعه را به توسعه برسانند. آموزش و پرورش درمانگاه تمام دردهای اجتماعی است و متحمل بارهایی می شود که از سوی جامعه بر آن تحمیل می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه فرهنگ ساز و انسان ساز است، افزود: گاهی نظریات ایده آل گرایانه برای آموزش و پرورش مطرح می شود که در عمل زیرساخت ها برای آن فراهم نیست. اما حتی در این شرایط نیز نباید دست روی دست گذاشته و فرصت ها را از دست دهیم.

نیکزاد در همین زمینه ادامه داد: در هر شرایطی باید از تمامی فرصت ها استفاده کرده و با مدیریت دانش به سوی اهداف متعالی تعلیم و تربیت حرکت کرده و باور داشته باشیم که می توانیم آنها را محقق سازیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار