رشد صادرات محصولات شیلاتی از مازندران به خارج از کشور\

رشد صادرات محصولات شیلاتی از مازندران به خارج از کشور

  • کد خبر: 213257
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1397 - 10:42

استنادنیوز؛محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد با تلاش و همت بهره برداران شیلاتی استان مازندران در سه ماهه اول سال جاری، شاهد رشد صادرات محصولات شیلاتی به خارج از کشور بودیم

مهندس ولی اله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران این مطلب را در بابلسر اعلام کرد و گفت: با تلاش و همت بهره برداران شیلاتی استان مازندران در سه ماهه اول سال جاری، شاهد رشد صادرات محصولات شیلاتی به خارج از کشور بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ ، از لحاظ وزنی حدود ۴ درصد و از نظر ارزش اقتصادی رشد۲۴۳ درصدی را نشان میدهد.
 مدیرکل شیلات مازندران در ادمه افزود: در این مدت ۱۸ تن گوشت ماهیان خاویاری پرورشی به ارزش ۲۷۴ هزار دلار به کشور روسیه و ۷۴۴ تن ماهی پرورشی تازه به ارزش سه میلیون و سیصد هزار دلار به کشور همسایه عراق و اقلیم کردستان و ۲۷۰ تن خوراک آبزیان نیز به ارزش ۲۷۰ هزار دلار به کشور عراق صادر شده است.
 محمدزاده در پایان با اشاره به اینکه تقویت  صادرات محصولات شیلاتی یکی از سیاستهای این اداره کل در سال جاری است تصریح کرد: در این مدت ۳۲ تن کنسرو ماهی به ارزش۱۶۰ هزار دلار نیز به کشور عراق صادر شده است.
 مدیرکل شیلات مازندران مجموع صادرات محصولات شیلاتی در این مدت را بیش از هزار تن اعلام کرد که حدود ۴ میلیون دلار ارزآوری برای استان به همراه داشته است.
 همچنین وی سهم شهرستان ساری را۷۷% و شهرستانهای  بابل و بابلسر را۱۱% و ۱۲%  آن را سهم سایر شهرستانها از ارزش صادرات اعلام نمود



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار