تامین کمبود برق مورد نیاز مازندران یکی از محورهای سند اقتصاد مقاومتی/افزایش 2 درصدی تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا\

تامین کمبود برق مورد نیاز مازندران یکی از محورهای سند اقتصاد مقاومتی/افزایش 2 درصدی تولید برق نیروگاه شهید سلیمی نکا

  • کد خبر: 213259
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1397 - 11:05

استنادنیوز؛اسلامی استاندار مازندران تامین کمبود برق مورد نیاز استان را یکی از محورهای سند اقتصاد مقاومتی برشمرد و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد

محمد اسلامی در بازدید از واحدهای مختلف گازی ، سیکل ترکیبی و واحد بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا ، تامین کمبود برق مورد نیاز استان را یکی از محورهای سند اقتصاد مقاومتی برشمرد و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد .
استان مازندران به خاطر حضور میلیون ها مسافر و گردشگر در فصل تابستان با کمبود برق در شبکه توزیع مواجه می شود.
تابستان امسال به خاطر گرمای کم سابقه ای که از اوایل ماه تیر شده ، کمبود برق استان از طریق تغییر ساعات کاری ادارات و اعمال خاموشی های زمان بندی شده در حال مدیریت است .
دمای هوای مناطق مختلف مازندران از دو هفته پیش تاکنون در مدار 40 درجه سانتی گراد بالای صفر حرکت می کند که به معنای احساس گرمای حدود 50 درجه در شرایط آب و هوایی شرجی استان است .
بر اساس اعلام شرکت برق منطقه ای مازندران ، میزان تولید برق این استان حدود یکهزار و 800 مگاوات است ولی میزان مصرف در ساعات پیک به بیش از سه هزار هزار مگاوات می رسد.
میزان کمبود برق مازندران در زمان پیک مصرف حدود یکهزار و 300 مگاوات است که از طریق شبکه توزیع کشور تامین می شود.
هفته گذشته میزان مصرف روزانه برق در مازندران به سه هزار و 100 مگاوات رسید که 200 مگاوات بیشتر از رکورد ثبت شده در سال گذشته بود.

نیروگاه شهید سلیمی ، مهم ترین تامین کننده برق کشور
استاندار مازندران همچنین در بازدید از نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت که این نیروگاه در برهه زمانی فعلی و تشدید گرما نقش اثرگذار و ویژه ای در تامین برق مردم دارد .
وی با تاکید بر اینکه نقش نیروگاه شهید سلیمی در تامین برق در پیک مصرف تابستان انکار ناپذیر است ، افزود : پرسنل زحمت کش این نیروگاه در دمای بالا و شرایط سخت به صورت شبانه روزی برای تعمیر و بهره برداری نیروگاه تلاش می کنند تا واحد ها در اسرع وقت به مدار وارد شود.
استاندار مازندران از دانش ، خلاقیت و تلاش به عنوان عوامل اثرگذار بر شرایط سخت نام برد و گفت : کارکنان این نیروگاه مهم تولید برق مازندران در زمینه خودباوری و اقتصاد مقاومتی سمبل به شمار می روند .
وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های همسو با حفظ محیط زیست ، اضافه کرد : باید روند جایگزینی سوخت مازوت به گاز در نیروگاه شهید سلیمی سرعت یابد تا مشکلات زیست محیطی ناشی از آن گریبانگیر محیط زیست استان نشود .
پروژه تعمیرات اساسی واحد 2 گازی و ال تی ای نیروگاه برق شهید سلیمی نکا به تازگی پایان یافت که می تواند 215 مگاوات برق به شبکه سراسری کشور تزریق کند.
مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا هم در این بازدید با اعلام این که نیروگاه در ارزیابی عملکرد ، مقام اول کشور را کسب کرد ، گفت که 20 هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه در داخل کشور طراحی و نصب شده است.
محسن نعمتی از افزایش 2 درصدی تولید برق این نیروگاه در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد .
نیروگاه شهید سلیمی نکا در ساحل دریای خزر، در 22 کیلومتری شمال شهر نکا واقع است. این نیروگاه در سال 1358 ایجاد شد و اکنون با 2 هزار و 214 مگاوات ظرفیت ، یکی از نیروگاههای سیکل ترکیبی کشور و از بزرگترین تولید کننده برق کشور با حدود 40 سال عمر شناخته می شود.
سوخت اصلی واحدهای بخاری نیروگاه شهید سلیمی نکا گاز طبیعی و سوخت کمکی آن مازوت است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار