برای تأمین برق مشترکین گلستان نیاز به مدیریت مصرف بار استراتژیک داریم\
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان؛

برای تأمین برق مشترکین گلستان نیاز به مدیریت مصرف بار استراتژیک داریم

  • کد خبر: 213283
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1397 - 20:14

استناد؛ مهندس علی اکبر نصیری  اظهارداشت: کشور از نظر تأمین آب و برق در شرایط مطلوبی قرار ندارد و کم بودن ذخیره آب پشت سدها موجب شده تا امکان بهره‌مندی از 5 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: برای تأمین مصرف مشترکین نیاز به مدیریت مصرف بار استراتژیک داریم برای همین در برخی ساعت‌ها شاهد خاموشی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان داشت: اگر مردم در میزان مصرف تنها 5 درصد صرفه‌جویی کنند، می‌توان کمبود نیروهای برق آبی کشور را جبران کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های پرمصرف است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند مصرف را کاهش دهند و برای همین در استان با دستور استاندار، اقدام به جابه‌جایی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کرده‌ایم.

نصیری گفت: این اقدام می‌تواند پیک مصرف را حداقل تا یک ساعت به تأخیر بیندازد و شرایط را برای تأمین برق مشترکین خانگی فراهم کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند از ساعت 12 هر روز همه وسایل سرمایشی خود را از مدار خارج کنند. در صورتی که دستگاه‌ها رعایت نکنند با آنها هم برخورد شده و خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

ی یادآور شد: میزان مصرف استان در زمستان در سایر بخش‌ها 370 مگاوات است اما در تابستان این میزان به یکهزار و 200 مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

نصیری گفت: سال گذشته با 100 مگاوات صرفه‌جویی توانستیم از هزینه‌کرد 300 میلیارد تومان جلوگیری کنیم، اما شرایط فعلی مناسب نیست و باید تلاش‌ها را در این زمینه بیشتر کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایطی که داریم اگر مصرف مدیریت نشود، مجبور به اجرای طرح مدیریت بار استراتژیک خواهیم شد و در صورتی که از این کار هم پاسخ مناسبی دریافت نکنیم، دچار خاموشی‌های چند ساعته می‌شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه در حوزه صنایع، کشاورزی و در بخش تجاری تفاهمنامه‌های خوبی امضاء شده است، افزود: 3 هزار و 500 مشترک در این بخش‌ها با شرکت برق همکاری می‌کنند و سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان تشویقی به این واحدها داده شد.

وی درباره نیروگاه‌های خورشیدی و ظرفیت‌های استان در این زمینه بیان داشت: اخیرا در ارتباط با این موضوعات سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی مراجعه کردند و در حال بررسی شرایط هستند.

نصیری گفت: همچنین 2 نیروگاه برق مقیاس کوچک نیز در شهرستان‌های رامیان و مراوه‌تپه به بهره‌برداری رسیده و با توجه به وضعیت استان در حال بررسی احداث این نیروگاه‌ها در شهرهای دیگر هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار