چرا صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مازندران در اطلاع رسانی ضعیف عمل می کند؟\

چرا صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مازندران در اطلاع رسانی ضعیف عمل می کند؟

  • کد خبر: 213291
  • چاپ
  • انتشار: 26 تیر 1397 - 06:50

استناد؛ گسترش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به افراد مشمول و فاقد بیمه اجتماعی، جمع‌آوری، تمرکز و سرمایه‌گذاری تمام وجوه صندوق و انجام تعهدات از وظایف صندوق در آئین‌نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود.

بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی ناشی از کار و غیر ناشی از کار، مستمری بازماندگان تحت تکفل بیمه‌شده متوفی ناشی از کار و غیر ناشی از کار، و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌ها از جمله مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان است و از شرایط عضویت آن می‌توان به سکونت در روستا، مناطق عشایری، شهرهای زیر 20هزار نفر و کشاورزان غیرساکن در روستا اشاره کرد و تمامی افراد زیر 40سال سن بدون تأییدیه و خوداظهاری می‌توانند بیمه شوند.

در همین خصوص، دوشنبه‌شب جلسه بررسی وضعیت بیمه روستایی و عشایری این شهرستان در فرمانداری جویبار برگزار شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان مازندران در این جلسه با بیان اینکه مردم مازندران در همه کارها خط‌شکن هستند ولی از امکانات مناسبی بهره‌مند نیستند، اظهار کرد: مدیران بیمه باید خود پای کار بیایند و با جلساتی که با فرماندار و بخشدار می‌گذارند، از اعتبارات دولتی درنظر گرفته شده استفاده کنند.

محمد ابراهیمی افزود: بیمه نقش مهمی در زندگی اجتماعی ایفا می‌کند و کسی که مولد جامعه ما است و فاقد بیمه‌ اجتماعی است تکلیف آینده‌اش مشخص نیست.

وی تصریح کرد: دولت به افرادی که بیمه تأمین‌اجتماعی نیستند در قالب بیمه روستایی کمک می‌کند و 50درصد بیمه را پرداخت ‌می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه افراد می‌توانند با پرداخت سالانه 540 هزار تومان از تمام مزایای بیمه استفاده و بعد از بازنشستگی ماهانه 900 هزار تومان حقوق دریافت کنند، اظهار کرد: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از این نوع بیمه مطلع شوند.

ابراهیمی ادامه داد: سعی کردیم تمام تعهدات بیمه‌ای خود را الکترونیکی کنیم و هر فرد می‌تواند با استفاده از اینترنت تمام سوابق و حق بیمه خود را ببیند و حق بیمه و بازنشستگی را آن‌لاین پرداخت کند.

وی افزود: با صندوق کارآفرینی امید هماهنگ کردیم تا هرکسی که از تسهیلات وام استفاده ‌می‌کند تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان جویبار 20 هزار نفر مشمول طرح بیمه روستایی هستند، اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

* اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه روستایی ضعیف است

معاون فرماندار جویبار نیز با بیان اینکه در زمان تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان جلسات زیادی برگزار شد ولی آن انتظاری که دولت داشت محقق نشد، اظهار کرد: آسیب‌شناسی انجام و کارگزارانی از دل مردم انتخاب شدند ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

خسرو طالبی افزود: اگر بخواهیم زندگی را در روستاها ماندگار کنیم باید اطلاع‌رسانی کافی در مورد بیمه روستایی داشته باشیم چراکه با این همه مزایا، اطلاع‌رسانی ضعیف است و نیاز است یک هفته را به نام بیمه‌روستایی و عشایری نامگذاری کنیم تا مردم با این موقعیت بسیار خوب آشنا شوند.

*جامعه هدف بیمه مشخص شود

در ادامه بخشدار منطقه گیل‌خواران با بیان اینکه بیمه روستایی، عشایری از فضایل نظام است، اظهار کرد: باید به سمتی رویم که آحاد جامعه به ویژه افراد آسیب‌پذیر از این نعمت بهره‌مند شوند.

محمدحسین فقیه گفت: باید برای سهولت کار، جامعه هدف بیمه مشخص و آمایش اطلاعاتی در حوزه روستاها انجام شود تا معلوم شود چند بیمه شده داریم و آمادگی کامل داریم تا از این طرح حمایت کنیم.

 به گزارش استناد، متاسفانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در مازندران در بخش اطلاع رسانی به خوبی عمل نکرده است امیدواریم مدیر این صندوق در استان برنامه ریزی مدونی در راستای اطلاع رسانی جامع به آحاد مردم شریف مازندران داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار