نانو حباب های که بیماری سرطان را درمان می کنند\

نانو حباب های که بیماری سرطان را درمان می کنند

  • کد خبر: 213294
  • چاپ
  • انتشار: 26 تیر 1397 - 07:41

استناد؛محققان استرالیایی موفق به ابداع روشی جدید برای درمان بیماری سرطان شده اند که انتقال داروهای ضروری را به قلب تومورهای بدخیم ممکن می کند.

شیمی درمانی از جمله متداول ترین روش های مورد استفاده در مراکز درمانی برای مقابله با بیماری سرطان است، اما معمولا در این روش سلول های سالم و تومورهای بدخیم هر دو مورد حمله داروها قرار می گیرند و لذا توان عمومی بدن تحلیل رفته و مشکلات دیگری نیز به وجود می آید.

حال محققان برای انتقال دقیق داروهای شیمی درمانی به سمت سمت تومورهای هدف از نانوحباب هایی موسوم به لیپوزوم ها استفاده می کنند که به بخش های مورد نظر بدن تزریق می شوند و سپس با استفاده از اشعه ایکس منفجر می شوند.

لیپوزوم ها می توانند ضمن حفاظت از داروها آنها را به هر بخشی از بدن که مناسب تشخیص دهند، منتقل نمایند. پیش از این از روش مذکور برای حفاظت از انسولین های تزریق شده به بدن نیز استفاده شده بود.

حباب هایی که بدین شیوه تشکیل می شوند از استحکام کافی و غشایی مستحکم به منظور حفاظت از داروها برخوردارند و می توان آنها را با دقت کنترل کرد. همچنین می توان نانوذرات طلایی و مولکول های مختلف و از جمله ورتپورفین ها را به درون نانوحباب ها تزریق نمود.

بررسی های آزمایشی در موش ها نشان می دهد از این روش می توان به خوبی برای مقابله با تومورهای سرطانی استفاده کرد، هر چند هنوز برای تکمیل این روش درمانی باید آزمایش هایی بر روی انسان ها صورت پذیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار