با اخذ حکم قضایی و تدابیر دادستان/پلمپ چاه غیر مجاز در اردستان\

با اخذ حکم قضایی و تدابیر دادستان/پلمپ چاه غیر مجاز در اردستان

  • کد خبر: 213302
  • چاپ
  • انتشار: 26 تیر 1397 - 22:27

استناد؛ یک حلقه چاه غیرمجاز وابسته به یکی از نهادها پس از پیگیری‌های مستمر پرسنل اداره منابع آب شهرستان اردستان و با حمایت ویژه رئیس دادگستری و فرماندار بیست و سوم تیرماه با اخذ حکم قضایی و تدابیر دادستان شهرستان اردستان مسدود و مسلوب المنفعه شد.


این چاه با آبدهی بیش از 30 لیتر در ثانیه و مصرف کشاورزی در دشت ممنوعه بحرانی اردستان بخش زواره، روستای چهارمیل، به عنوان آخرین حلقه چاه با دبی بالا در منطقه اردستان است که با حجم آبدهی سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار مترمکعب مشغول به فعالیت بود.
دشت اردستان یکی از دشت‌های ممنوعه بحرانی است که تمام چاه‌های آن مجهز به کنتور هوشمند آب و برق و با اعمال قوانین کنترلی تخلف اضافه برداشت آن به صفر نزدیک شده است.
این دشت به عنوان دشت پایلوت استان اصفهان تنها دشت کشور شناخته شده که افت آب زیرزمینی در آن از سال 1390 به‌صورت چشمگیر کاهش یافته و سطح ایستابی آب طی دو سال گذشته به صورت ثابت درآمده است.
امید می‌رود با همت مشترکین و دستگاه‌های کنترلی و نظارتی همانند گذشته در سال‌های آتی نیز به عنوان یک دشت استثنائی کشور باشد که به‌رغم مشکلات و خشکسالی های شدید در آن، افزایش ارتفاع سطح آب در آبخوان را داشته باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار