جریمه ۷ هزار دستگاه خودرو شیشه دودی در مازندران\

جریمه ۷ هزار دستگاه خودرو شیشه دودی در مازندران

  • کد خبر: 213312
  • چاپ
  • انتشار: 27 تیر 1397 - 00:00

استنادنیوز؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از اعمال قانون بیش از هفت هزار دستگاه خودرو در سطح استان به علت استفاده از شیشه دودی طی سه ماهه نخست امسال خبر داد

سرهنگ مهدی باقری از اعمال قانون ۷ هزار دستگاه خودرو شیشه دودی در مازندران خبر داد و اظهار داشت: استفاده از شیشه های دودی در خودروها برابر قانون تخلف محسوب شده و خودروهای متخلف اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان مازندران با اشاره به اینکه برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی معیار مجاز بودن شیشه دودی، توانایی افسر راهور در رویت داخل خودرو است، تصریح کرد: افسر راهنمایی و رانندگی باید از فاصله ۳ متری قادر به مشاهده راننده و سرنشینان خودرو باشد.

سرهنگ باقری، افزود: چنانچه راننده و سرنشینان داخل خودرو با هر اندازه از میزان غلظت شیشه قابل رویت نباشند آن شیشه غیر مجاز محسوب شده و در صورت مشاهده در کلان شهر ها، مراکز استان ها و جاده های بین شهری برای راننده خاطی به میزان ۵۰۰ هزار ریال برگ جریمه صادرخواهد شد.

وی اظهار داشت : میزان اعمال قانون و جریمه برای شیشه دودی در سایر شهرها ۳۰۰ هزار ریال است که ماموران پلیس راهور موظف به برخورد و اعمال قانون هستند.

باقری استفاده از شیشه دودی در کنار حمل حیوانات و آلودگی صوتی را از مصادیق ناهنجاری های اجتماعی برشمرد و افزود: در صورتی که راننده ای به دلیل بیماری خاص و بنا به تشخیص پزشک باید از شیشه دودی با غلظت بالا استفاده کند، مراتب از طریق مرجع ذیصلاح پیگیری و پس از تایید، مجوز استفاده از شیشه دودی صادر خواهد شد.

سرهنگ باقری از اعمال قانون ۷ هزار و ۳۷۱ فقره تخلف استفاده از شیشه دودی در خودروها طی سه ماهه نخست امسال در سطح استان خبر داد و افزود: ثبت تخلف آلودگی صوتی با ۵ هزار و ۴۴۶ مورد و حمل حیوانات ( سگ گردانی) با یک هزار و ۸۲۵ مورد از دیگر اقدامات پلیس راهور استان در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران همچنین نصب پرده یا کرکره یا هر وسیله ای در شیشه عقب خودرو که مانع دید وسیله عقب خودرو شود را برابر ماده ۲۲۱ آیین نامه راهور ممنوع دانست و افزود: در صورت مشاهده، خودروی متخلف اعمال قانون شده و راننده موظف به رفع اثر شیشه دودی و پرده در همان محل خواهد بود.

سرهنگ باقری با اشاره به این که بیشترین عامل حوادث رانندگی در معابر درون شهری استان، عدم توجه به جلو است، تصریح کرد: عابران پیاده در رتبه اول کشته شدگان حوادث رانندگی و پس از آن راکبان موتورسیکلت قرار دارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار