سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) در ساری راه اندازی شد\

سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) در ساری راه اندازی شد

  • کد خبر: 213313
  • چاپ
  • انتشار: 27 تیر 1397 - 00:07

استنادنیوز؛حمیدرضا فضل‌اله‌نژاد: سامانه سپند به منظور پایش ناوگان دانش‌آموزی در ساری راه اندازی گردید؛ تا از بروز هر گونه حادثه و رخداد نامناسب پیشگیری شود


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مرکز استان، حمیدرضا فضل اله نژاد، مدیرعامل این سازمان از راه‌اندازی سامانه سپند به منظور پایش ناوگان دانش‌آموزی در ساری خبرداد و گفت: ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ در این سامانه ضرورت دارد.

وی به ابلاغ دستورالعمل جدید آیین نامه اجرایی ایاب و ذهاب دانش آموزان از سوی وزارت کشور اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید آئین‌نامه اجرایی ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از سوی وزارت کشور و تأکید بر استفاده از سامانه‌های نوین در این حوزه و نیز با توجه به اینکه متولی اصلی امر حمل و نقل دانش‌آموزان، سازمان‌های تاکسیرانی در سراسر کشور شناخته شده‌اند، متقاضیان برای انجام این امر باید در سایت سامانه ثبت‌نام کرده و جهت انجام مراحل بعدی به این سازمان مراجعه کنند.

مدیرعامل مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری گفت: پیمانکاران، مدیران مدارس، رانندگان تاکسی و دانش‌آموزان باید برای دسترسی آسان‌تر، اطلاعات خود را در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی به آدرس www.irtusepand.ir وارد کنند.

فضل اله نژاد به زمان بندی ثبت نام مشمولین این طرح در سامانه اشاره کرد و بیان داشت: در مرحله نخست این طرح، ثبت‌نام مدیران مدارس، پیمانکاران و رانندگان در سامانه سپند آغاز شده و دانش‌آموزان هم می توانند از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام نمایند.

وی افزود: ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان، اجرایی شدن قوانین و مقررات مربوطه، افزایش و بهبود کیفیت خدمات برای افزایش امنیت و ایمنی دانش‌آموزان به همراه خدمات مطلوبتر برای ایجاد حس آسودگی خاطر نسبی والدین، هویت‌سازی و متمایز کردن ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزان، خدمات نرم‌افزار مبتنی بر تلفن همراه برای استفاده از خدمات نرم‌افزاری رصد و پایش سفر دانش‌آموزی از جمله ویژگی‌های سامانه سپند است.

 در ادامه، مدیرعامل مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهرداری مرکز استان بیان کرد: در سامانه سپند، رانندگان می‌توانند مسیر‌ها و محل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و خانواده‌ها هم با نصب نرم افزار در تلفن همراه خود می‌توانند از ساعت رفت و برگشت فرزند خود اطلاع یابند که این امر موجب اطمینان خاطر خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندانشان خواهد شد.

. فضل اله نژاد گفت: امسال نیز با توجه به نوسازی خودروهای فرسوده به مرکز استان خودروهای بیشتری در امر جابه‌جایی و انتقال در خدمت دانش‌آموزان مدارس خواهند بود. در پایان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری خاطرنشان کرد: خانواده‌ها سرویس مدارس فرزندان اعم ازخودروهای پلاک عمومی و پلاک شخصی خود را تحت نظارت سازمان تاکسیرانی پیگیری کنند تا از بروز هرگونه حادثه و رخداد نامناسب پیشگیری شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار