بابل در مسیر توسعه و پیشرفت/فرمانداری اخلاق‌مدار و خدمت بی‌منت به مردم\

بابل در مسیر توسعه و پیشرفت/فرمانداری اخلاق‌مدار و خدمت بی‌منت به مردم

  • کد خبر: 213321
  • چاپ
  • انتشار: 27 تیر 1397 - 12:58

استناد؛شهرستان بابل به عنوان پرجمعیت ترین شهر مازندران امروز به مدد همکاری ولیزاده بورا معاون استاندار وفرماندار ویژه و مهندس کبود شهردار ، قطار توسعه این شهر با شتاب بیشتری به حرکت درآمد و پروژه های خوبی برای رفاه مردم در حال انجام می باشد و خدمتی صادقانه و بی منت را به مردم ارائه می کنند.

 از نظر کاربردی «خدمت» مفهوم گسترده ای دارد و همه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دربر می گیرد این واژه بر گذشت، فداکاری، ایثار، تحمل رنج و سختی و... صدق می کند. بنابراین، خدمت، عملی است که عامل در آن با اندیشه و انگیزه گره گشایی به امور مردم می پردازد.

1«خدمت به خلق» از والاترین مظاهر عبادت است:

«من سعی فی حاجة أخیهِ المـؤمن فکأنّما عبد الله تسعة آلاف سنة صائماً نهاره، قائماً لیله»؛(بحارالانوار، ج 71، ص 315، ح 72) هر فردی که در برآوردن نیاز برادر مؤمنش تلاش کند، گویا نُه هزار سال خداوند را عبادت کرده، در حالی که روزها را روزه دار و شب ها را شب زنده دار بوده است.

عبارت «خفض جناح» که سه بار در قرآن کریم به کار رفته است، به کنایه از کمال مهرورزی، عطوفت و خدمتگزاری خالصانه و متواضعانه حکایت می کند. پیامبران و اولیای الهی دلسوزترین و خدمتگزارترین انسان ها نسبت به افراد جامعه بوده اند. آنان برای هدایت مردم، مشکلات طاقت فرسایی را به جان می خریده اند. قرآن شریف درباره پیامبر اسلام می فرماید:  او به خاطر سختی هایی که به مردم می رسید، بسیار در رنج و ناراحتی بود. (توبه(9): 128)

در روایت های مختلف نیز بر اهتمام ورزیدن به امور مسلمین تأکید بسیاری شده تا جایی که «ایجاد و تقویت روحیه خدمت به دیگران» به عنوان یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت دینی معرفی شده است. وقتی از پیامبر بلندمرتبه اسلام درباره محبوب ترین بندگان نزد خداوند سؤال شد، ایشان فرمودند: محبوب ترین بندگان نزد خداوند، آن کسی است که سودش بیشتر به مردم برسد. (اصول کافی، ج3، ص 239)

امام خمینی، مردم را صاحبان اصلی انقلاب می‏ دانست و برای آنان، ارزش و احترام ویژه‏ ای قائل بود و در هر فرصتی، مسئولان را به خدمت‏ رسانی به مردم سفارش می‏ کرد. (ر.ک: صحیفه امام، ج 19، ص 36؛ ج 7، ص 237؛ ج 13، ص 283)

2 ضرورت و اهمیت خدمت به مردم

یکی از محور های اساسی اهمیت و ضرورت خدمت به مردم نوع تعامل میان دولتمردان و ملت است. خدمت رسانی مسئولان و کارگزاران به ملت، و در مقابل، حمایت های ملت از سیاست های دولت تبلور حقیقی این تعامل است.

نکته مهم و دقیقی که از آثار و اندیشه ها و دغدغه های امام و مقام معظم رهبری استنباط می گردد این است که مردم ایران تا موقعی در فرایند تثبیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی و استحکام بنیان های آن قرار می گیرند و از پشتیبانی مسئولان و کارگزاران و سیاست های کلی نظام دریغ نمی ورزند که خدمات دولتمردان را عملاً در همة سطوح مشاهده نمایند.

قربانعلی ولیزاده بورا نماینده عالی دولت در شهرستان بابل از جمله مدیرانی دولت تدبیر و امید می باشد که همیشه پاسخگوی مردم و در کنار است و این ویژگی منحصر به فرد این مدیر توانمند  باعث شد تا در شهرستان بابل یک اتحاد و همدلی خوبی بین مردم و مسوولین شکل بگیرد و قطار توسعه این شهر با شتاب بیشتری به حرکت در آید.

از این رو، حفظ پایگاه ملی و مردمی برای حفظ نظام اسلامی، فقط با خدمت رسانی امکان پذیر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار