\

نگاه دریا محور ،توسعه پایدار مناطق ساحلی را موجب می شود

  • کد خبر: 213330
  • چاپ
  • انتشار: 28 تیر 1397 - 13:50

استنادنیوز؛معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد  مناطق ساحلی تحت تأثیر دریا هستند لذا با نگاه دریا محور باید برای رفع مشکلات مناطق ساحلی و توسعه پایدار آن تلاش کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان مازندران ، محمدرضا الهیار در بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استان های شمالی با اعلام این مطلب افزود: برای توسعه پایدار مناطق ساحلی شناخت دریا گام نخست است که خوشبختانه طی در دهه گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

 وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی پیشرواست خاطر نشان کرد:ارگان های ذیربط در بخش مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی باید با تشریک مساعی نسبت به رفع چالش های موجود در زمینه تخریب نوار ساحلی تلاش کنند.

    عضو کارگروه ساماندهی سواحل ،بنادر و جزایر کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذیربط در بخش مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را مهم ترین هدف این نشست برشمرد و افزود:اخذ تصمیمات و راهکارهای مناسب برای تسریع در فرآیند آزادسازی سواحل وجلوگیری از تخریب بیشتر سواحل در این نشست می تواند افق روشنتری را در راستای توسعه همه جانبه و پایدار سواحل پیش روی ما قرار دهد.

   محمد اسلامی استاندار مازندران و رئیس کارگروه ساماندهی و مدیریت یکپارچه  مناطق ساحلی استان نیز با اشاره به قوانین و مقررات موجود در این بخش ابراز امیدواری کرد با اقدامات عملی کمیته ساماندهی شاهد برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ساحلی استان باشیم.

   وی دسترسی آسان به دریا در مناطق ساحلی را مهم ترین دغدغه و مطالبه مردم برشمرد و خاطرنشان کرد : تحقق خواسته بحق مردم برای بهره مندی مطلوب از نعمت خدادادی دریا، نشان دهنده کارآمدی دولت خواهد بود.

  استاندار مازندران همچنین برلزوم تجهیز دستگاه های اجرایی به ماشین آلات و تأمین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ساحلی تأکید کرد.

حمید خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز به ارائه گزارشی د رخصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ساحلی شمال و جنوب کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: کل سازه های دریایی در سواحل کشور ۱۱۵۵مورد است که ۳۳۰مورد مربوط به استان مازندران می باشد ضمن اینکه ۲۲درصد از تصرفات صورت گرفته در سواحل استان مازندران مربوط به بخش دولتی و ۷۸درصد به اشخاص حقیقی تعلق دارد.

   گفتنی است بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استان های شمالی با هدف بررسی میزان همکاری سازمان های دولتی ، مراجع قضایی ، نیروهای مسلح ، شهرداری ها و ... با سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، بررسی تحقق مصوبه کار ویژه مرز شورای امنیت مبنی بر ایجاد شعب تخصصی از سوی قوه قضاییه به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم دریایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و بررسی و کنترل اخذ مجوز ساخت و بهره برداری از سازه ها و تأسیسات دریایی از سازمان بنادر و دریانوردی توسط دستگاه های دولتی، نظامی ،انتظامی ،مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، شهرداری ها و بخش خصوصی طی روزهای ۲۶و۲۷ تیرماه در بندر نوشهر برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار